Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera Mcafee 8


BlameIT

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har installerat Mcafee 8 min min Vista burk trots att jag visste att det inte var kompatibelt med Vista ville testa ändå.. anyways så får jag inte bort mjukvaran nu.

 

Det blev blue-screen under installation. Startade i felsäkert läge och valde att köra från senaste fungerande konfiguration. Nu startar win normalt men virusscan-agenten är fortfrande som en ikon i högra hörnet och programmet är blockat av Windows. Via kontrollpanelen finns det inget Mcafee att avinstallera. Har inaktiverat systemåterställning eftersom den bara samlar på sig virus, så den kan jag inte heller köra.

I regedit vågar jag inte riktigt ändra, även om det finns massa mcafee register där..

 

Vad göra för att få bort det? Nån som har gjort samma dumma sak tidigare.. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt McAfee så kan man göra på detta sätt...

 

Manuell avinstallation av VirusScan

 

PFölj nedanstående anvisningar för att köra verktyget för borttagning av VirusScan. VirusScan kommer att tas bort helt och hållet från datorn.

 

1. Ladda ned och spara VSCleanupTool.exe på skrivbordet.

 

 

http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches/VSCleanupTool.exe

 

2. Leta reda på VSCleanupTool.exe på skrivbordet och dubbelklicka på ikonen för att starta programmet.

 

3. Borttagningsverktyget schemalägger och visar tiden för när borttagningen kommer att inledas.

Obs! Den visade tiden bör ligga inom en minut av den aktuella systemtiden som visas längst ned till höger på skärmen.

 

4. Borttagningen inleds vid den visade tidpunkten.

 

5. Flera ikoner kommer att skapas på skrivbordet under denna process. Alla dessa nya ikoner, förutom en, kommer att tas bort när avinstallationen är klar och datorn har startats om. Filen mccleanup.log kommer att finnas kvar på skrivbordet. När du har verifierat att borttagningen lyckades, kan du ta bort denna fil.

 

6. När processen är klar, visas följande meddelande: Maskinen måste startas om för att avinstallationen ska slutföras. Starta om nu?

 

7. Tryck på "J" på tangentbordet för att starta om datorn och slutföra borttagningen.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...