Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilt bredband?


Ored

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett mobiltelefonabonnemang från Tele2Comviq och till detta har jag lagt till tjänsten Fri Surf, vilket innebär att jag kan använda det som ett mobilt bredbandsabonnemang. Som modem har jag tänkt att använda mig av min mobiltelefon SonyEricsson K800i tillsvidare, eftersom man då inte behöver binda sig eller betala dyrt för ett 3G-modem. Jag tänkte koppla telefonen till min MacBook som har både MacOS X Leopard och Windows Vista installerat. Kör jag i Windows Vista så fungerar det utmärkt att koppla upp sig både via Bluetooth och via den medföljande USB-kabeln (med hjälp av drivrutinerna som SonyEricsson tillhandahåller). Ska jag däremot koppla upp mig via MacOS X så har jag bara fått det att fungera via Bluetooth och som jag upplever det går det mycket långsammare trådlöst istället för via USB-kabeln. Sedan om jag använder mig av USB-kabeln så laddas ju telefonen också (den drar mycket ström via Bluetooth). Därför undrar jag om någon vet om det går att få det att fungera tillsammans med MacOS X, 3G-mobilen och USB-kabeln för att kunna koppla upp sig till internet?

 

/Ored

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...