Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemkrav för CS2


Basiclinius

Rekommendera Poster

Jag har en enkärnig 634 MHz Celeron-processor och för närvarande endast 224 MB RAM.

 

Om jag köper till extra RAM, kan jag då köra CS2 utan att det blir som i sirap?

 

Hur mycket RAM borde jag allra minst köpa?

 

Har ni några erfarenheter av detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CS kräver ju minst en 1.2GHz-processor så jag tror inte mer minne kommer spela så stor roll. Vad har du för grafikkort förresten?

Dessutom är det en riktigt gammal Celeron-processor, som inte bara i sig själv är sämre än motsvarande icke-budget-processorer, men dessutom har en väldigt låg bussfrekvens, så den skulle ändå inte kunna utnyttja nya minnens fulla potential.

Köp en helt ny burk hellre.

[inlägget ändrat 2008-01-15 16:33:31 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon gammal version av photoshop som skulle funka bra på den här datorn? Vilken version i så fall?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, du får ursäkta mig, jag tänkte spelet Counter Strike inte Photoshop CS2 =)

Ok, det bör nog fungera med mer minne, men processorkraften är ju avgörande för hur effektivt PS jobbar med komplicerade filterpålägg och andra effekter så det blir ju ingen ultimat miljö.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja... Counter Strike är ju inte direkt bildhantering :-)

 

"Ingen ultimat miljö" skriver du. Vad kan det betyda? Blir det sirap eller går det i alla fall att använda, tror du?

 

Är det någon som har erfarenhet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja... Counter Strike är ju inte direkt bildhantering

Var för trött för att reagera på vilket forum det låg i =)

 

"Ingen ultimat miljö" skriver du. Vad kan det betyda? Blir det sirap eller går det i alla fall att använda, tror du?

Jag har aldrig använt PS på en så långsam processor men det jag kan tänka mig kommer upplevas segt är just när du lägger på komplicerade filter på bilder. De vanliga "ritfunktionerna" kommer nog inte upplevas som speciellt sega dock.

 

Mitt bästa tips är att du laddar ner trial-versionen av Photoshop CS3 (hittar ingen trial för CS2) och testar lite

http://www.adobe.com/downloads/?ogn=EN_US-gn_dl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan CS2 installerat på båda mina datorer. På den nya funkar det bra...

 

Poängen är att min fru vill kunna använda det på min gamla dator för att redigera bilder när jag använder den nya datorn.

 

Men det är helt omöjligt att använda sig av programmet eftersom det arbetar som i sirap. Det är därför jag undrar om det skulle fungera tillräckligt bra om jag köpte mer RAM.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyr mycket minne som behövs beror nog mest på bilderna, hur stora de är, hur många lager de brukar ha. Vilket operatissystem är det? Med XP borde det nog vara 512MB i alla fall.

 

Håller med Anjuna annars, vanliga ritfunktioner borde fungera rätt bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista på en 634MHz Celeron? Det låter optimistiskt...

 

Vista behöver väl minst 1GB eller så för att må bra...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry. Jag svamlar naturligtvis. Det är på min nya dator som jag kör Vista.

 

På den dator som det här gäller kör jag XP-pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah ok :)

 

Jag har XP Pro på en 2GHz P4 laptop och CS2 fungerade bra på den med 512MB minne. Men mer är alltid bättre, det finns få saker som är så enerverande som att sitta och rulla tummarna medans datorn skyffar runt saker mellan minne och disk...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...