Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa VAIO NR från USA: Volttal och Å, Ä, Ö.


eloidan

Rekommendera Poster

Jag tänkte köpa en VAIO NR från USA för att få den konfiguration och färg jag vill ha.

 

Har de en Volt-omställare från 110V till 220V? Eller måste jag skaffa en separat omställare och sätta i vägguttaget?

 

Går det att ställa in tangentbordet så att några tangenter kan användas som Å, Ä, Ö?

 

Tack på förhand!

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2008-01-14 14:37:30 av eloidan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strömadaptern till bärbara datorer brukar generellt vara designad att klara en spänning mellan 100-340V 50-60Hz

 

Man kan i Windows ställa in valfri tangentbordslayout. Observera att det påverkar flera tangenter om du ställer in svens layout efetr som även ; och : mfl tecken ligger på andra tangenter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kopt 2 datorer i Taiwan iofs ingen Sony(Acer o Asus) men med dom var det inga problem .

Bara att byta stromkabeln till laddaren till en 220 V kabel sa funkade det .

Men du borde kanske fraga om laddaren ar en 100-240 V innan du shoppar loss

Svenska tecken skall inte vara nagra storre problem heller sarskilt om datorn kor Vista dar man staller in vilket sprak man vill ha vid forsta booten .

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. OK, så det är antingen alla tangenterna eller inga? Då kan det bli ganska rörigt att hålla reda på eftersom tecknen inte stämmer med vad som skrivs ut. Jag tänkte kanske att man kunde ändra en och en tangent för att få de extra bokstäverna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zeke1 skrev: "Men du borde kanske fraga om laddaren ar en 100-240 V innan du shoppar loss"

 

Fast laddaren måste ju passa i väggutaget också. Det är olika kontakter i USA och Sverige. Så det blir nog nödvändigt att köpa en separat laddare härhemma iallafall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HJÄLP! Jag försökte beställa en VAIO från Amazon.com, men de vill inte skicka till Sverige på grund av krångel med försäkring.

 

Hur kan jag på annat sätt beställa från USA från någon pålitlig källa??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Mattias C skrev: Strömadaptern till bärbara datorer brukar generellt vara designad att klara en spänning mellan 100-340V 50-60Hz

 

Du menar inte en inbyggd adapter i datorn?

Annars, de adapters som går att köpa i svenska butiker, har de uttag för den speciella amerkanska kontakten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu har jag fått min VGN-NR290ET från USA. Vilken skönhet! Den är verkligen snygg, och den bruna färgen gnistrar i kopparton under vissa ljusvinklar.

Volt-adapter var inkluderad! Bara att skaffa en extra sladd till vägguttaget.

 

2GB arbetsminne (de flesta som köper laptops brukar klaga på för lite arbetsminne, och själva uppdatera från 1 till 2GB), 250GB hårddisk, och Intel® Core™ 2 Duo Processor T5450, är nog ganska tillräckligt för mina behov.

 

Den har dock några döda pixels. Knappast märkbart, om jag inte tittar nära. Är en, eller fler, döda pixels vanligt förekommande på köpta laptops? Något man nästan kan räkna med?

 

Men... hur stänger jag av den helt och hållet egentligen? Jag trycker på power knappen, men efteråt så är det fortfarande en röd lampa som blinkar längst fram på kanten.

 

[inlägget ändrat 2008-02-13 19:57:21 av eloidan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Jag fann svaret. Datorn stängs av helt genom att man går in på Start ikonen längst ner till vänster på skärmen och klickar på "Shut down". Inte genom att trycka på Power knappen.

 

Jag lyckades bli av med de döda, eller fastnade, pixlarna, bara genom att lätt vidröra dem med fingertoppen!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ändr ai Vistas energiinställningar att den röda knappen ska stänga av datorn istället för att sätta den i viloläge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...