Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Philips DigitalTV + Philips DVD


ohik

Rekommendera Poster

Har försökt få en Philips LCD 32PFL5522D/12 och en Philips DVD R3510V att fungrar ihop. TVn har inbyggd digitalmottagare för boxer och den fungerar bra. Men att koppla ihop DVD-Videon och TVn så att man kan spela in program på DVD eller video från tvn verkar vara omöjligt. Har försökt att koppla ihop med scartsladd och vanlig antennsladd men det vill sig inte. Måste jag ha dubbla scart eller är det någon inställning jag måste göra i DVD-videon. Det gick bra att spela in på DVD-videon när jag körde med en extern boxer, men nu när jag försöker att bara använda TVn med cammodul och boxerkortet så får jag inte dvd-videon att spela in den tv-kanal som visas. Tacksam för all hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

En TVapparat har normalt ingen "bildutgång" och tittar man i bruksanvisningen för din TV verkar det gälla för den också.

 

Det blir nog till att skaffa en separat digitalbox till DVD n

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En TVapparat har normalt ingen "bildutgång" och tittar man i bruksanvisningen för din TV verkar det gälla för den också.

fast man kan tycka att de borde då man kan tänkas ha programkort i TVn för betalkanaler.

Nä, oftast tyvärr enklare att ha en separat digitalbox som man tar emot betalkanaler med och kopplar till TVn (primärt) och inspelare (sekundärt).

 

De TV-apparater som utsignal av mottagen digitalkanal kräver vanligtvis att TVn ska vara påslagen för att något ska sändas ut. Inte praktiskt.

 

Nä, mest praktiskt är en PVR-inspelare med dubbla mottagare (eller fler) och hårddisk. Enkelt och praktiskt. Och faktiskt inte så himla dyra längre. Som en bra DVD-spelare ungefär.

 

en sista not:

Jag vill minnas att alla Tv-apparater jag ägt med två SCART-utgångar har sänt vidare det den tagit emot (analogt antenn eller via primära SCART) via den sekundära SCART-kontakten. Dvs med TVn inställd på SVT1 så sänds bilden vidare till SCART2 som då skulle kunna spela in SVT1. Om en digitalbox varit kopplad till SCART1 har signalen direkt kopplats vidare till SCART2 utan ändring av format. Komposit in - komposit ut.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu också varit på stället där grejorna är köpta och de bekräftar att man måste om man har en Cam-modul i tv-n så måste tv-n vara igång för att man ska spela in på DVD eller video. Så det blir till att koppla tillbaka den gamla boxen och ha programkortet i den som innan.

Tack för hjälpen, den var till stor hjälp.

Mvh ohik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En möjlighet är ju naturligtvis att koppla digitalboxen till DVDn med scart

Och låta antennkabeln också gå direkt till TVn .

 

Om boxen saknar RF modulator så är det bara att koppla en antennkabel emellan box och tv .Annars köper man en split för ett par tior och grenar antennkabeln före boxen.

 

Efter behov växlar man kortet mellan TV och box.

 

Det hade jag gjort då TV n har digitalmottagare med kortläsare.

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2008-01-15 18:09:33 av LARSAS2]

[inlägget ändrat 2008-01-15 18:11:42 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...