Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon tekniskt kunnig som kan svara på detta?


Locutus

Rekommendera Poster

Du har nog inte inte läst tillräckligt noga vad grejen gör. Den eliminerar inte statisk elektrictet utan mäter om du är statiskt laddad (iom mätningen försvinner iofs laddningen)

 

Vill du urladda dig så räcker det att ta i ett jordat föremål, vad just denna pryl gör är att du sätter den mellan dig och det jordade föremålet så laddar den ur dig och använder potentialskillnaden för att driva en liten display. Är du inte laddad komemr displayen antagliogen att vara släckt eftersom den saknar batterier.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag skulle tro att den laddar ur något långsammare vilket ger "painless"...

Borde gå att ordna med något material som leder elektricitet jäkligt dåligt men ändock lite...

 

Får kolla i en tabell...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv brukar jag peta med fingret på jordstiftet i ett vanligt vägguttag innan jag börjar pilla med ESD-känsliga saker, har aldrig haft någon "pain".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att jag går runt mycket på mitt jobb och på något sätt alstras väldigt mycket statisk elektricitet i sjukhuskläder, så det vore ju smidigt med en apparat att bära med sig.

 

Tack för inläggen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det räcker inte bara med apparaten utan du måset hålla apparaten mot ett jordat föremål samtdigt som du trycker med fingret på den så du urladdas. Den tillför inget annat än att det blir "painless" och en grafiks indikation.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...