Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VGA-Kabel från Xbox 360 till Samsung LE26S86 fungerar inte.


Rockstroem

Rekommendera Poster

Hej allihopa, behöver lite hjälp med min nya tv. Jag försöker koppla in mitt Xbox 360 genom en vga-kabel (original) till min nya Samsung. Det fungerar fint med komponent, men jag ville prova med VGA också. När jag kopplar in den, startar och ändrar till att ta in signal från VGA-ingången så blir det bara svart, står vad det är för "läge" (PC) och så kommer det upp en ruta i mitten där det står "Ej tillgängligt läge".

 

Jag behöver hjälp med detta, fungerar det inte från en Xbox 360 (tycker att det borde gå om det finns en VGA-port, kan tillägga att det fungerar fint i min datorskärm.) i stort eller är det bara nån inställning nånstans som bråkar?

 

Snabba svar uppskattas, tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa, behöver lite hjälp med min nya tv. Jag försöker koppla in mitt Xbox 360 genom en vga-kabel (original) till min nya Samsung. Det fungerar fint med komponent, men jag ville prova med VGA också. När jag kopplar in den, startar och ändrar till att ta in signal från VGA-ingången så blir det bara svart, står vad det är för "läge" (PC) och så kommer det upp en ruta i mitten där det står "Ej tillgängligt läge".

 

Jag behöver hjälp med detta, fungerar det inte från en Xbox 360 (tycker att det borde gå om det finns en VGA-port, kan tillägga att det fungerar fint i min datorskärm.) i stort eller är det bara nån inställning nånstans som bråkar?

 

Hej!

 

Detta är, om jag inte missminner mig, ett rätt känt Samsung-fel. Har för mig att det bara skall vara att ringa deras kundtjänst och be om en PC-kabel och sedan ladda ner ny firmware från deras hemsida. En uppdatering senare så skall det gå att använda VGA-porten...

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...