Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tv över nätverk


Hensasa

Rekommendera Poster

Halloj!

Lat som man är vill man ju inte dra kablar över hela lägenheten för både tv och nätverk. Näe.. Vill inte köra trådlöst. Vad behöver jag för att köra ut min tv över mitt nätverk. Vill ju helst bara plugga in min antenn kabel i en låda där det sitter en nätverkskabel å sen plocka ut bilden på tv på övervåning men någon bra liten dosa som plockar ut signalen från nätverket!

 

Är detta möjligt eller behöver jag en dator med 28 tv kort i för att sända ut alla kanaler över mitt nät?

 

 

Hälsningar

 

Henrik

___________________________________________

"jag är inte dum, kommer bara från Södertälje"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lat som man är vill man ju inte dra kablar över hela lägenheten för både tv och nätverk. Näe.. Vill inte köra trådlöst. Vad behöver jag för att köra ut min tv över mitt nätverk. Vill ju helst bara plugga in min antenn kabel i en låda där det sitter en nätverkskabel å sen plocka ut bilden på tv på övervåning men någon bra liten dosa som plockar ut signalen från nätverket!

 

Hej!

 

Dreambox heter lösningen! Det är en linuxbaserad liten box som gör det möjligt att streama tv över nätverket... Bland annat. Den finns med T-, S- och C-tuners och i lite olika varianter. Dock bara en kanal i taget... Så särledes svårt att byta kanal är det ju dock inte...

 

EDIT: Läs mer på tex http://www.dreambox.se

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

[inlägget ändrat 2008-01-08 09:43:27 av dune]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...