Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela in Stömmad TV från Svt.se


Quartz

Rekommendera Poster

Hej, går det att spela in stömmad TV från Svt.se?

Finns ju program som gör det på t.ex Youtube.

Eller kör svt med säkrade filmer/program så detta inte går? (Tänker på SVT Play)

 

 

/Quartz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Enligt SVT så är det i alla fall inte tillåtet att spela in det de sänder på SVT Play enligt de avtal de har med upphovsrättsinnehavarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant.

 

Tänker på hur det skiljer sig mot det normala TV-sändningarna som är ungefär lika enkla att fånga in digitalt på datorn (med ett TV-kort).

 

Sedan är det en annan femma att man inte får distribuera det inspelade på nätet..

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, de producerande bolagen anser (än så länge) att det är helt olika saker. Det är därför SVT inte kan lägga upp fler program på SVT Play och när de har tillstånd att göra det så gäller det bara för en månad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg ut på nätet är en sak, där förstår jag. Publicerar de programmen på SVT play så blir de tillgängliga för hela världen bara ett musklick bort. Om tyskarna (ett exempel) bara kan ignorerar de svenska texterna och godta att programmet inte är dubbat så kan de titta på de amerikanska serierna via SVT play.

 

 

fast det senare tror jag aldrig sker.

 

Att spara ned det? Visst, även här har det säkert att göra med spridningen, att hela världen kan ta del av materialet. Men för oss i Sverige som kan ta emot SVT på traditionellt vis upplevs skillnaden som liten.

 

Det ska sägas dock att vi tar det som en självklarhet att kunna spela in program. Jag lovar dock att TV-bolagen i sina drömmars värld helst skulle se att det inte går att spela in program all. Filmer och liknande, blir billigare att köpa in för dem kan jag lova.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns program speciellt för att spela in strömmande media som klarar av det mesta. Just SVT Play har jag inte testat men det är ju snart gjort.

 

SVT Play får som sagt inte spelas in så vad programmen heter och var man hittar dem får inte skrivas här.

 

[inlägget ändrat 2008-04-01 10:36:10 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lovar dock att TV-bolagen i sina drömmars värld helst skulle se att det inte går att spela in program all.

 

Och i och med onlinematerial tror de sig kunna förhindra det...

 

[inlägget ändrat 2008-04-01 10:34:35 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...