Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tv signal till DVD med HDD?


forsando

Rekommendera Poster

Har en LG 42PC55 och en inspelningsbar DVD även det en LG Rh 257h. Tv:n har en inbyggd mottagare som jag kör Boxer med. Hur ska jag få ihop detta med så jag kan spela in till Dvd:n? Har testat det mesta känns det som, scartkablar, HDMI men får ingen signal till dvd:n. Försökt läsa mig till detta men det går inte...hoppas att någon har nåt bra tips.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Om du från länken nedan går vidare till manual

och skriver TV ---pdp tv---swedish---42pc55

så kan du ladda ner manualer som kanske är mer utförliga

 

http://nordic.lge.com/sv/products/model.detail/pc5series.jhtml#

 

 

Är du verkligen säker på att det skall kunna spelas in FRÅN TVn till en extern enhet.Är kanske inte så vanligt!

Tittade lite lätt men det verkar inte så heller vid en snabbtitt i manualen!

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2008-01-07 06:57:49 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej...

 

Nja jag är inte säker men vad ska man annars med en inspelningsbar dvd om jag inte kan spela in från en tv:n? Har läst någonstans att det ska gå men hittar inte igen det och hur man ska gå tillväga. Vet iaf att det går om man kör med en separat boxermottagare iof skickar man då avkodadesignalen via dvd:n och vidare till tv:n. Lg har juh haft reklam om dessa inbyggda så man tar förgivet att det ska gå även via en sådan inte att det blir klart försämrat. Börjar ångra mina inköp av lite modernare saker;) Gamla var bäst ha ha..... Har frågat runt på alla möjliga ställen som säljer tv/dvd etc och alla säger att det ska gå men ingen vet hur man ska göra. Enligt LG går det men de vet inte heller hmmm sista jag pratade med på LG trodde inte det skulle gå för att hårddisken i dvd:n går inte att använda ha ha varför sätter man in en sådan då?? Ger det några dagar sen får de tillbaka rubbet.

 

JätteTack för hjälpen så långt!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...