Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Diskläsfel Har Uppstått" Under MSI - POST


Rugbykid

Rekommendera Poster

Jag Har Köpt Nytt Moderkort, Processor Och RAM-Minne för ett tag sedan och har äntligen fått de monterat. Allting Funkar Och Jag Har Byglat Alla Enheter Så Att Datorn Hittar Dem. Nu Kommer Mitt Problem. När Man Startar datorn efter att allt är monterat börjar datorn att göra en POST (Power On Self Test). Först Kommer Alla Enheter Upp Och Sedan För Att Fortsätta Installationen Ska Man Trycka "F1" När Jag Gör Detta Står Det Verifying DMI Pool Data..... Ibland Står Det Ungefär Att Det Är Verifierat Och Att Uppdateringen Är Färdig, Sedan Efter En Stund Står Det Undertill Att Ett Det Har Hänt Ett "Diskläsfel har Uppstått, Tryck Cttl-alt-del för att starta om datorn". Ibland Så Händer Det Innan DMI Pool datan är verifierad. Vad Är Det Som Är Fel???

 

[inlägget ändrat 2008-01-06 22:31:10 av Rugbykid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara fel på disken, men prova detta först:

 

Börja med att återställa BIOS. Flytta CMOS-bygeln bredvid batteriet fram och tillbaka. Gå sen in i BIOS och sätt datum och tid och ev andra ändringar du haft förut.

 

Hjälper inte detta, måste du kanske installera om operativsystemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså Jag Kan Ej Ens Installera Oprativsystem, Det Första Datorn Gör Efter Att Jag Jag Startat Den Är Att Köra En Post, Men Jag Ska Testa Det Andra Du Skrev, Tack På Förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...