Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

upphovsrättsskyddat eller ej?


Jürgen

Rekommendera Poster

Hej, har en liten fråga. jag planerar och göra en hemsida och letar därför bilder. och hittade på olika artisters officiella hemsida bilder under download menyn. allså dem har lagt upp dem för att man ska kunna ladda ner dem. får jag då ta dem och använda på min hemsida?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att du tar kontakt med de artster som du vill använda bilder på, och fråga om lov.

 

Jag tycker det känns som att i det här läget ger artisterna ut bilder till fans så de kan ha bilderna på sin egen dator, inte för att spridas på Internet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de har jag försökt men jag får inge svar:(

 

aa de känns jo så.. men det ska ju inte bli en sida som konkurerar med officiella sidan, pga av att den inte är svensk och min är planerat och bli svensk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upphovsrättsskyddade är bilderna säkert, men frågan är vad för rättigheter som upphovsrättsinnehavaren ger dig. Det är ju omöjligt för någon annan att veta det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte hittar nåt där och de inte svarar så finns det väl bara ett alternativ, låt bli att använda bilderna.

 

Ett annat alternativ är att i alla fall lägga ut en länk här, kanske nån annan kan hitta nåt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, lägger upp en länk, men sidan är på tyska

 

www.tokiohotel.de

 

sen gå in under downloads

osså finns där bland annat wallpappers och ikoner..

 

och även under backstage sen downloads finns de wallpapers.. men dem får bara användas till skrivbordsunderlägg eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den webbplatsen fungerar väldigt dåligt i min webbläsare men det finns i alla fall en länk Imprint+Terms of Use. Har du läst vad som står där?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag har försökt och läsa de.. men min tyska räcker inte riktigt så långt att jag fattar allt som står där. sån dum juridisk tyska som ja inte fattar mkt av:(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir inte engelska när man trycker på den engelska flaggan? För mig så fungerar sidan så dåligt att det inte händer något när jag trycker på Imprint-länken.

 

[inlägget ändrat 2008-01-08 12:10:47 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför krångla med att försöka hitta info på sajten. Fotografens namn står ju klart och tydligt på bilden jag tittade på under wallpapers. Jens Boldt heter han och snabbt googlande in på hans sajt leder till följande e-postadress

info@jens-boldt.com

 

Bara att mejla och fråga honom (på engelska eller tyska typ)

 

[inlägget ändrat 2008-01-08 12:16:29 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken webläsare har du? Det funkar utmärkt i Firefox.

 

Texten blir fortfrande på tyska... Min egen också bristfälliga tyska säger att det är Universal Music GmbH som har rätten till allt material (t ex "Photos").

 

3. URHEBER- UND LEISTUNGSSCHUTZRECHTE SOWIE GEWERBLICHE SCHUTZRECHTE

 

Das Label ist bestrebt, in allen Publikationen die Urheber- und Leistungsschutzrechte der verwendeten Grafiken, Tondokumente, Videosequenzen und Texte zu beachten, vom Label selbst erstellte Grafiken, Tondokumente, Videosequenzen und Texte zu nutzen oder auf lizenzfreie Grafiken, Tondokumente, Videosequenzen und Texte zurückzugreifen. Alle innerhalb des Internetangebotes genannten und ggf. durch Dritte geschützten Marken unterliegen uneingeschränkt den Bestimmungen des jeweils gültigen Markenrechts. Inhaber an Urheber- und Leistungsschutzrechten für veröffentlichte, vom Label selbst erstellte Objekte wie z.B. Ton- und Bildaufnahmen, Photos, Covers ist allein die Universal Music GmbH. Eine Vervielfältigung oder Verwendung solcher Grafiken, Tondokumente, Videosequenzen und Texte in anderen elektronischen oder gedruckten Publikationen ist ohne ausdrückliche Zustimmung des Labels nicht gestattet. Alle unter dieser Site angebotenen Soundfiles und Covers sind rechtlich geschützt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...