Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kommer inte in på alla sidor


mariemarran

Rekommendera Poster

jag har haft stora problem med datorn och haft den på verkstad otaliga gånger och denna gång har dom startat om allt och nu kommer jag tex inte in på hotmail eller jo jag kommer in på följande förstasidor men kan inte logga in

hotmail

svenska spel

nordea

 

det måste ju ha blivit tjall på nån inställning men vad?jag har windows brandvägg och även en brandvägg via routern men problemen fanns redan innan vi skaffade routern så det beror inte på den. det fungerar på den bärbara och jag hittar igen skillnad i inställningarna men jag har ju uppenbarligen missat nåt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för antivirusprogram i datorn? Det du beskriver händer rätt ofta med Norton och då verkar det vara bra att ominstallera det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom på verkstaden installerade nåt som heter avast..jag vet inget om det alls är det bara skräp eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
mariemarran skrev:

dom på verkstaden installerade nåt som heter avast..jag vet inget om det alls är det bara skräp eller?

 

Avast är ett antivirusprogram. Ser inte det som något skräp. :-)

Sedan går meningarna isär om det är bäst eller inte. Jag trivs med det.

 

http://www.avast.com/

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har avast några inställningar för att granska webbsidor, inte tillåta javaskript eller liknande?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Cecilia skrev:

Har avast några inställningar för att granska webbsidor, inte tillåta javaskript eller liknande?

 

Har inte undersökt det så noga. Vet att det har ett realtidsskydd, som bevakar allt du gör. Det slår till när det uppfattar ett program eller en fil som ett virus eller trojan.

 

En Hijacklogg här på Eforum för ett tag sedan slog mitt Avast larm om att loggen innehöll en trojan. Jag kom inte ens in på tråden eller förbi tråden på Eforums första sida.

 

http://www.eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=965945

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

[inlägget ändrat 2008-01-06 12:49:27 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Cecilia skrev:

Vad händer när du försöker logga in på sidorna?

 

Kommer in där utan problem.

Svenska spel har jag inget av eget intresse, men Nordea och Hotmail är inga problem.

 

Hotmail kräver att Javascript är aktiverat. Kommer upp en varning om det när FF:s No Script blockerar scriptet att köras.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kommer bara upp sidan kan inte visas..ska kolla om det är nåt med avast då för det är väldigt irriterande, tur att det fungerar på den bärbara

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hur går det?

 

Jag har ett liknande problem att från en dator inte kunna komma åt vissa internet sidor.

 

Problemsidorna är de krypterade (https:), som jag helt plötsligt inte kan ta mig in på. Problemen började för ett par dagar sedan.

 

Har stängt av Brandväggen, provat med annan webläsare mm utan att framgång...

 

Uppenbart är det någon inställning som är fel men var/vart... och hur har det kunnat bli så här helt plötsligt? Är det månne via någon uppdatering från Microsoft eller Norton...*suck*

 

Hjälp!...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dåligt *suck* hittar ingen inställning att ändra i avast heller....kan nån ge en dataimbecill lite steg för steg vart jag ska kolla månne *s*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det månne via någon uppdatering från Microsoft eller Norton...*suck*

Ominstallation av Norton har hjälpt en del i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

där sa du nåt förresten kan det vara krypterade sidor som helt plötsligt inte fungerar?

Det låter så när du skriver sidor med inloggning.

Du kanske kan fråga verkstaden vad de har gjort för något som kan orsaka sådana problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det är ju en ide mene fter att ha lämnat in dtorn 7 gånger sedan okt innan dom lagade felt ochd et sedan bara blivit nya fel pga att dom tämte datorn är jag lite less och har noll förtroende för dom vi fick bla tillbaka datorn utan office, ljudenhet, brännarprogram,bildprogram vilket fanns när vi lämnade in den..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tackar men jag har följt alla tipsen till punkt och pricka och problemet med att jag inte kan accessa https sidor kvarstår.

 

Jag har tom gjort en sk Total system återställning på min HP burk. Döm om min förvåning när även detta inte hjälpte!

Jag börjar dessutom misstänka att det inte är en riktig återställning då bevisligen vissa saker inte är helt återställda...men vad göra när man inte har några MS skivor utan bara en HP-partition...

 

Jag börjar bli riktigt trött...

Är det någon som har någon annan ide?

 

P.S Jag har tom följt http://support.microsoft.com/kb/870700 utan resultat...

/Robban

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

teknikern som var hit när vi hade problem slet sitt hår i förtvivlan och höll på i närmare två timmar och hade ingen som helst aning om vad som hänt och han hade typ 20 fönster öppna samtidigt som han alternerade att jobba i, det slutade med att han helt tog bort Ie och installerade en helt ny verison och sedan dess har det funkat, sen törs jag inte svara på vad han gjorde mer för jag bad om den förenklade förklaringen och han gav den ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...