Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

center går genom även när volymen är satt till 0


Wrap

Rekommendera Poster

jag har under en tid haft en Zalman ZM-RSA splitter mellan mina hörlurar och mitt högtalarpaket, båda är 5.1.

 

nyligen köpte jag ett nytt högtalarsystem och skulle nu gärna vilja bli av med ett irriterande problem jag har.

när jag ställer in datorn på 6channel (5.1) och lyssnar i lurarna så är ljudet precis som det ska vara, men när jag kopplar på mina högtalare så hörs centern genom som om den vore kass eller hade dålig signal. om jag ställer ner ljudnivån på ZM-RSA enheten till 0 så går centern genom ändå.

visst, ställa centern i datorn till 0 tar bort ljudet helt, men jag vill inte behöva ändra några inställningar där.

 

systemet som jag har ställt upp det nu består av:

1st inbyggt ljudkort (AC97)

1st ZM-RSA enhet

1st Zalman 5.1 hörlurar

1st Logitech Z-5500 högtalarsystem

1st Playstation 3

 

datorn går via 6ch direkt sladdar och PS3'an går via optisk. ljudet från datorn är det enda som är påverkat av detta och jag undrar om det kan vara någon störning i ZM-RSA dosan som orsakar detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

om någon annan skulle råka på samma problem så kan jag informera att jag fått reda på att "det kan vara så". dvs att en 100% felfri dosa kan släppa förbi missljud till ljudsystem, men inte hörlurar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...