Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
.sun

Olika meddelanden beroende på telefonnr?

Rekommendera Poster

Denna fråga har absolut inget med IP-telefoni att göra, utan gammal hederlig koppartelefoni. Men det finns ju inget sånt forum...

...så jag ställer frågan här ändå - moderator, flytta om du finner en bättre plats!

Jag har ett teleabb (hos Telia) som jag vill koppla in en telefonsvarare till. Denna svarare ska kunna spela upp olika meddelanden beroende på vem som ringer (alltså vilket telnr som ringer). Går det?

Enl Telias kundtjänst finns det ingen sån lösning, för det finns ingen efterfrågan. Men jag undrar om det stämmer - går det verkligen inte att styra utgående meddelande baserat på inkommande telefonnummer (mjukvaru- eller hårdvarubaserad)?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går inte med en vanlig telefonsvarare i alla fall, sorry.

Då måste du ha en variant som kan filtrera/styra specifika telefonnr för specifika meddelanden?

Hur har du tänkt med alla anonyma och spärrade nr?

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lösningen blir väl att koppla telefonen till datorn och låta denna agera telefonsvarare. Sådana mjukvaror finns det ju en hel del. Anonyma/spärrade nr kan man ju ha ett standardmeddelande till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mer i detalj hade jag tänkt mig att om telnr 08-XXXXXXX ringer mig (och jag inte svarar), så ska meddelande 1 spelas upp. För alla andra, inkl dolda/skyddade nr, ska meddelande 2 spelas upp.

Tips på något sådant program?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...