Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AVG free problem avinstallera


bernta

Rekommendera Poster

Fick problem med AVG free. Då jag skulle genomföra Virusscanning fastnade AVG på en fil. Detta upprepade sig vid omförsök.

 

Bestämde mig för att avinstallera AVG. Försökte först med AVG´s avinstallation men fick inte bort allt. Försökte sedan med XP´s avinstallation, men då syntes inte längre AVG!

 

Efter många försök fram och tillbaka försökte jag manuellt ta bort mappar och filer tillhörande AVG. Rensade bort allt synligt utom AVGse.dll. Denna går inte att ta bort!

 

Nöjde mig med detta och installerade F-Secure. Då datorn skulle startas om började problemet. Vid inloggning (XP) stängs datorn av direkt och startar om på nytt (kan hålla på i all evighet)! Lyckades häva detta genom att vid start trycka F5 och välja Senast kända konfiguration. Nu kan jag i alla fall starta om datorn och använda denna. Tyvärr har jag inget fungerande antivirus program. AVG finns tydligen delvis kvar (kan ej användas) och F-Secure verkar finnas i en mapp under program, men denna vågar jag inte röra.

 

Vad gör man nu???

 

Vore tacksam om det finns någon hjälpsam själ som vet!

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter många försök fram och tillbaka försökte jag manuellt ta bort mappar och filer tillhörande AVG. Rensade bort allt synligt utom AVGse.dll. Denna går inte att ta bort!

 

Testa detta...

 

Dra ur nätkabeln till internet, starta om datorn i "felsäkert läge", och leta upp filen AVGse.dll, försök nu att ta bort den.

 

Om det går, så starta om datorn igen, fortfarande utan internetkabeln i.

 

Försök att installera AVG igen, och starta sedan om igen, försök sedan att avinstallera AVG via kontrollpanelen / Lägg till och ta bort program.

 

Om det fungerar, gör likadant med F-Secure, fortfarande utan internetkabeln i.

 

Om datorn är snäll mot dig, så bör detta fungera.

Efter detta så kan du välja att åter lägga in det antivirusprogram som du vill ha, därefter så pluggar du i nätkabeln, och uppdaterar som vanligt.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...