Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel i microsofts onlinetjänst eller hos mig?


Tonyy

Rekommendera Poster

  • Svars 61
  • Skapad
  • Senaste svar

Problemet är att jag inte kan besöka de flesta och viktiga hemsidor så som nordea, hotmail, sl osv. samtidigt kan jag inte starta msn, steam, och andra program som man måste gå genom internet.

 

när min kompis hämtade sin bärbara dator försökte han "pinga" mig men det gick inte heller.

 

jag har testat att koppla internet med en annan dator och det fungerade normalt där. så trodde jag att det skulle fungera om jag formaterade om datorn och allt skulle bli återställd men det fungerade inte heller.

 

allt annat fungerar som det ska förutom det jag nyligen har nämnt.

 

help :S/

 

[inlägget ändrat 2008-01-01 21:59:24 av Kr0ss]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tanken är, som redan utretts, att det kan finnas virus/trojaner eller liknande i datorn. Gå igenom datorn med lämpliga program för att utesluta detta (se något inlägg av Cecilia, hon har en lista med program hon brukar rekommendera)

 

Nästa steg är att se till att uppdatera alla drivrutiner för hårdvaran, dvs moderkort och nätverkskort borde beröras i detta fall.

 

Sedan kan man kontrollera internetuppkopplingen. Vilken "typ" av koppling har du mot modemet? vilka tjänster tillåter uppkopplingen? Blockeras viss trafik av datorn eller modemet?

Vad ger TPtest för data för TCP-trafik och ping?

 

Vid problem med vissa sidor, testa med annan webbläsare, ex.v. FireFox.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej jag körde en testa ditt bredband. och startade mätningen.

och svaret som kom upp var.. "skicka" 0,48 mbit/sek" sen "ta emot 1,96 mbit/sek"

svarstid: 4 ms, mätserver:stockholm.

 

ngt som jag missade att göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry flora.. den där saken som jag pratar om låter inte mig komma in i den hemsidan du nyss gav mig..

 

kan man göra de på annat sätt?

[inlägget ändrat 2008-01-01 22:37:39 av Kr0ss]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shit alltså ni kommer att banna mig snart för att inget fungerar ju.. jag laddade ner den och la den i skrivbordet sen kör jag den men den kommer upp efter 1 ms försvinner den.. vad tror ni de betyder?

 

 

vart hittar jag "kör arkiv > avancerat läge2?

[inlägget ändrat 2008-01-01 22:59:29 av Kr0ss]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej ja installeradae den och körde.. gjorde allt du sa.. avancerat läge osv.

 

i resultatet är det en blå linje vid 2 mbit/s gränsen.

 

sen längst nere är det antal mätvärden:1 max: 2.0 mbit/s med: 2.0 mbit/s mi: 2.0 mbit/s.

 

sen resultat som lista: är det datum sen bandbred 1.97 mbit/s..

 

ngt jag missa nu? hur ser de ut?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till

 

Arkiv > Avancerat läge > Verktyg

 

Där har du de tester som Monshi bad dig köra. Jag går och lägger mig strax...är här igen i morron. Godnatt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

resultat tpttest nedströms: blåa linjen vid 2 mbit/s, antal mätvärden: 1 max:2 mbit/s med: 2 mbit/s min: 2 mbit/s,,,,, uppströms: blåa linjen lite över 500 kbit/s, antal mätvärden: 1 max: 514,6 kbit/s, med: 514.6 kbit/s min 514.6 kbit/s... http graf test visade inga mätvärden. ftp graf test visade inga mätvärden.

 

 

verktyg: tcp test: står det "ett fel har uppstått när TPTest ställde in parametrar inför testet"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, själva uppkopplingen verkar det inte vara något fel på.

 

Har du kollat datorn med de program Cecilia brukar rekommendera?

 

När du skriver inlägg här - är det samma dator du använder?

 

Ahh - nätverksproblem - vad har du för DNS-er inställda? Är internetuppkopplingen korrekt inställd? Vad har du för leverantör?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får vänta med TPTEST. Det enda det visat är att du har 2 MB/s ned och 0,5 MB/s upp. Antar att det är det du betalar för.

 

Som Monshi skrev, Har du lagt in alla drivrutiner efter ominstallationen? Högerklicka på

 

Den här datorn > Hantera > Enhetshanteraren

 

Har du några gula frågetecken eller gula utropstecken?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej,

 

jag har kollat med hjt, de var bara de hon rekomendera tror jag. o hon sa att de inte var ngt problem me de om jag kommer ihåg rätt eller så svarade hon inte...

 

jepp de är samma dator ja skrivir inlägg me..

 

vad är DNS-er?

intternetuppkopplingen är nog korrekt inställd.. vart kollar man de?

jag har comhem som bredbandsleverantör..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...