Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VOB, FUBB och MUPP


Blåljus**

Rekommendera Poster

Hej någon förstående!!

Jag har tidigare använt mig av DVD Decrypter, DVDTwo2One, AnyDVD mm och kopierat och bränt i ISO och IMG filer till DVD. Detta har fungerat bra men nu har jag inte gjort det på väldigt länge. Nu skulle jag kopiera en film; Monsters Inc från en grannes skiva och det är bara en massa VOB och BUP och grejer. Jag fattar ingenting. Jag försöker använda mig av Nero Vision men får då inte med ljudet?? Vad, hur skall jag göra i fortsättningen för att det skall vara enkelt att bränna filmer som gör att barnen tycker om pappa för en stund?

 

Micke.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En DVD-skiva består av VOB-, BUP- och IFO-filer. De ligger i en mapp som heter Video_ts. Du ska alltså göra en DVD to DVD copy.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så då menar du att jag endast skall bränna Video_ts mappen alltså???

Så här har jag gjort tidgare;

1. Från orginalskivan genom "DVD Decrypter" till en fil på datorn.

2. Skalat bort onödiga filer med "DVD two2one" (eller vad det nu heter).

3. Gick inte att bränna via "DVD Decrypter" pga VOB o BUP mm så jag laddade hem Nero Express vision som enligt gamla forumtrådar skulle fixa till problemet.

4. Jag väljer "skapa en dvd-skiva" och därefter "importera filer". Jag lyckas bränna en skiva men då fanns ej ngt ljud. Jag kollar igen men då visar det sig att Nero tar bara fyra av de åtta filerna som jag vill bränna?? Hur gör jag nu och i fortsättningen. Jag vill att det skall vara lätt...

löpande bandprincipen alltså...*l*

 

Mvh. Micke.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar göra så här:

 

Kopiera skiva till dator med DVDDecrypter.

 

Anpassa storleken till en DVD-skiva med DVDShrink.

 

Bränna tillbaka med DVDDecrypter.

 

Allt går även att sköta direkt från DVDShrink men jag tycker flexibiliteten är större på ovanstående vis.

 

Är skivan kopieringsskyddad går det att ordna också men inte på det här forumet :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte göra om filerna och importera! Nero har en kopieringsfunktion för DVD-kopiering, kommer inte ihåg vad den heter nu, har ej Nero för tillfället då den (i alla fall tidigare versioner) stör Pinnacle Studio som jag använder för videoredigering.

 

Om det är en originalskiva du ska kopiera kan det gå direkt med Nero som jag sa. Är den kopieringsskyddad klarar tyvärr inte Nero detta.

 

Du kan använda CloneDVD ihop med AnyDVD som du har. Den kopierar en DVD direkt, samt krymper den automatiskt om nödvändigt. En pressad DVD brukar ta större plats än 4,7 GB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...