Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa en grupp i Outlook


Pegee

Rekommendera Poster

Hej

Jag har ett exceldokument med 120 mailadresser till alla medlemmarna i vår förening. Jag skulle vilja skapa en mailgrupp med alla dessa adresser i mitt mailprogram outlook, men vet inte hur. Jag har ingen lust att sitta och knappa in 120 mailadresser manuellt.

Går det? Och i så fall hur?

 

Sekretären :-(

 

[inlägget ändrat 2007-12-20 19:20:52 av pegee]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du om din epostleverantör skulle släppa igenom ett brev med 120 mottagare? En del gillar inte alls så många för ett brev...

 

En snabb koll i Outlook ger att det finns en importör för Excel-dokument. Testa denna, jag har den tyvärr inte installerad så jag kan inte men kanske den passar. Annars kan jag nog skapa lite VBA-kod som från Excel infogar en ny kontaktgrupp i Outlook och fyller denna med adresser från arbetsbladet.

 

Ed:

http://kb.iu.edu/data/aemb.html

http://email.about.com/od/outlooktips/qt/et031706.htm

http://support.microsoft.com/kb/295664

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2007-12-21 09:00:50 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
chrille@eventkoll

Det smidigaste är att använda en nyhetsbrevstjänst där du enkelt kan importera en lista med e-postadresser. Ett plus är att du kan följa upp mailen och se vilka som läser dem, vilka som klickar på vilka länkar och om det är några e-postadresser som är felaktiga. Ett annat är att du slipper en hel del med administrationen, lägg upp ett formulär på er hemsida så kan intressenter skriva upp sig på nyhetsbrevet :)

 

/Christian

 

Svensk Webbutveckling

http://www.svenskwebbutveckling.se | http://www.eventkoll.se | http://www.getanewsletter.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...