Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finns inget på skivan efter jag har brännt film!


sport_robin

Rekommendera Poster

Jag har skapat en dvd film med meny och så med programmet Dvd Architect 2.0. Jag har testat att bränna på två olika skivor (TDK DVD-R och Fujifilm DVD-R) och det står att bränningen har utförts korrekt. Men när jag sätter in skivan i datorn så står det i utforskaren att det inte finns något på skivan (0 byte ledigt 0 byte total storlek) och när jag sätter in dem i en dvd spelare så kan den inte läsa skivan och det bara låter konstigt. Filmen tar endast 474Mb av skivan (10%), kan det vara problemet att det är för lite? Snälla hjälp mig!

 

Sen har jag spelat in samma film från min inspelningsbara dvd med hårddisk till en dvd och då får jag samma problem, men den inspelningsbara dvd kan spela upp filmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett tag sedan jag använda DVD Architect men kanske det finns ett sätt att stänga skivan efter bränning?

 

Sen har jag spelat in samma film från min inspelningsbara dvd med hårddisk till en dvd och då får jag samma problem

 

Samma sak, så brukar det bli om man inte stängt skivan (finalize eller nåt annat, kärt barn har många namn).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det går i efterhand. Jag har för mig det finns en ruta att kryssa i inuti DVD Architect. Men det är länge sedan jag använde det...

 

På vår dvdspelare kallas det att "stänga skivan".

 

[inlägget ändrat 2007-12-19 15:46:55 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

Du har väl inte råkat ut för det "klassiska" felet: att du valt ImageBurner (alltså bränt en image till hårddisken) i stället för din vanliga brännare?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...