Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp mig någon som kan detta......... bränna dvd


samanta

Rekommendera Poster

hej jah gar ett problem vet inte hur jag ska göra ...

det är så att jag vill bränna ut filmer till min son men jag vet inte hur jag gör jag har nero 8 men bara på engelska så jag fattar inte så mycket

har försökt att ändra språket men det går inte så nu undrar jag om det är någon som kan hjälpa mig igenom

 

vet inte men jag tror att det är avi filer........ det sår det på dom när man kollar vilka filmer man har

 

så snälla någon hjälp mig att bränna vill ju att min son ska ha filmerna jag har på datorn för att han får en dvd i julklapp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Nero 7 fanns det ett program som heter Nero Vision, det är till för att göra en DVD som går att spela upp på vanliga dvdspelare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag antar att han får en DVD som kommer att kunna spela upp avi filer dvs XVID/DIVX filmer i så fall behöver man inte konvertera till DVD formatet "VIDEO_TS" vilket man gör i Nero vision.

 

Man kan bränna XVID i Nero express som data DVDeller CD.

 

Här finns en del att hämta med Svensk text.

 

 

http://www.nero.com/eng/support-nero8-manuals.html?language=sve

 

 

LARSAS

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-12-18 12:17:47 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag vill inte ha en data dvd.....

för det fungerar inte i dvd spelaren jag har redan prövat..

måste man gör om avi-filen ???? så att man kan bränna??? men om jag inte får in svenska på nero för jag får inte bort engelskan hur gör jag har prövat att byta språk men det går inte???

 

[inlägget ändrat 2007-12-18 13:14:43 av samanta]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kika på vad jag skrev alldeles nyss. Jag misstänker starkt att Nero 8 innehåller minst det som Nero 7 gjorde. Nero Vision gör en DVD som går att spela i alla vanliga dvdspelare.

 

Det finns även en "mindre" version av Nero som inte innehåller alla funktioner men jag vet inte vilken variant du har.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...