Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Windows vista recovery

jimmy021

Recommended Posts

Hejsan!

Min mor fick hem sin nya dator för några dagar sedan!

Den har strulat ordentligt sen dess, så idag bestämmde vi oss för att kontakta supporten och ordna upp det hela.

Felen som pågått:

-Datorn fryser sig efter ett tag

-Program slutar fungera (Helt enkelt "dör" med ett konstigt medelande)

Supporten bad oss dra hem nya drivrutiner till grafikkortet (Nvidia 8600GS)

Det skulle tydligen lösa problemen, så vi fick en länk till nya drivisar (Den länken tog oss till ATI's hemsida..)

Så ringde supporten igen & blev hänvisad till att ladda hem drivrutinerna själv på nvidias hemsida.

När jag skulle starta om datorn för att avinstalera dom gamla drivrutinerna ville inte datorn starta. Det stod "BOOT FAILURE. Insert stystemdisk....... etc."

Tur nog så hade vi brännt recovery skivor innan problemen artade sig!

Tråkigt nog så fungerar inte skiva 1, brännaren hade bränt 1cm på skivan (2 och 3 är fullt brännda)

Så problem efter problem behöver jag ladda hem Recovery1 själv och bränna den,.

Nu behöver jag eran hjälp att hitta RECOVERY cd1 så ja kan bränna ner den & få sprutt på datorn.

/Mvh Jimmy Larsson, trött på både support och fujitsu siemens.

(Hoppas inlägget hamnade i rätt forum)

Tror tyvärr inte att recoveryskivor går att ladda ned någonstan (iaf inte lagligt, och hittar man dem på något konstigt ställe så kan de mycket väl vara infekterade med just något konstigt). Föreslår att du återigen kontaktar supporten och ber om en uppsättning recovery-skivor (tyvärr så kommer du antagligen att få betala för dem).

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

Dessutom så varierar ju dessa recovery-skivor mellan olika datorer eftersom de är specialanpassade för datorn (dator-serien) med just de drivrutinerna som behövs.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...