Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Installera TV-kortet Hauppauge WinTV-HVR 1100 i Linux.

svisch

Recommended Posts

Jag har köpt ett tv-kort, Hauppauge WinTV-HVR 1100. Jag har installerat orerativsystemet Mythbuntu 7.10 (Intel x86, i386) och programmet MythTV i hopp om att kunna titta på didital-tv och spela in. Efter mycket googlande har jag kommit en bit på vägen men har ännu inte fått mitt kort att fungera. Jag vet inte vilket korttyp det har. I Mythbuntu kontrollcenter finns det ex Hauppauge DVB-s (2.1), Hauppauge Nova-T 500, och Hauppauge TV att välja mellan. I backend finns det Analogt V4L, MJPEG, MPEG-2, DVB DTV, pcHDTV DTV (w/V4L drivrutiner), FireWire kabelbox, USB MPEG-4, DBox2 TCP/IP kabelbox, HDHomeRun DTV mottagarbox, CRC IP Nätinspelare, Freebox nätverksinspelare, att välja mellan. Vissa kan jag ju utesluta men jag är ändå inte säker.

Så min fråga är alltså: Vilken korttyp har Hauppauge WinTV-HVR 1100?

Tack! /Niclas

• 3 weeks later...
nyhetsbreven

Hej Niclas,

Du kan ju alltid kolla in vilken information som ges om ditt kort, t ex med kommandot lspci. När jag kollar mitt eget kort (WinTV-HVR-1300) så visar det sig vara Conexantbaserat.

# lspci
01:00.0 Multimedia video controller: Conexant CX23880/1/2/3 PCI Video and Audio Decoder (rev 05)

/Johnny

[inlägget ändrat 2008-01-06 13:56:34 av nyhetsbreven]

• 8 months later...

Tack Johnny för svar!

Efter många problem har jag nu dumpat Linux och gått tillbaka till Windows XP igen. Jag saknar inte Linux ett dugg!

Men som sagt, tack för att du tog dig tid.

/Niclas

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...