Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BCDEDIT.exe i Vista


Nicko11

Rekommendera Poster

Hej, jag har bekymmer med att starta upp Windows Vista det står bara NTLDR saknas tryck ctrl alt del för omstart och så håller det på hela tiden, så hur gör jag? Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mej.

 

Jag har XP installerat på C: sedan la jag in en ytterligare en HD och där startade jag installationen av Vista innefrån XP, när installationen var klar så kan jag välja att starta XP eller Vista och båda fungerar alldeles utmärkt, men sedan är det problem när jag vill ta bort HDn som XP är installerat på och bara använda Vista HDn då kommer detta fel upp: NTLDR saknas tryck ctrl alt del för omstart, hur gör jag?

 

OBS. Vista HDn är ombyglad till master.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På C: ligger vissa uppstartsfiler som även Vista behöver. Jag gissar att enda sättet att få dem på den andra hårddisken är att installera Vista utan C:-hårddisken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att skriva in det som fattas i BCDEDIT.exe filen som visst ska vara namnet på startfilen i vista? försöker skicka med en printscreen så du ser hur det ser ut,

 

 

[bild bifogad 2007-12-16 18:54:37 av Nicko11]

1010057_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte bara det som bcdedit visar som ligger på C: utan även några andra filer som t ex NTLDR.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du inte har en laglig Vista och IDG gillar inte diskussioner om hur man kommer runt det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...