Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
embla

PS2 vs PS3

Rekommendera Poster

Hej!

Är på gång in i spelkonsolvärlden för att kunna köra Singstar.

Har inget alls tidigare.

Behöver tips och synpunkter från er som redan är med i denna sväng.

Har hört i affärer att Playstation 2 är mycket bättre och mycket mer prisvärt än Playstation 3. Samtidigt misstänker jag att man inte kommer att släppa nya Playstation 2 spel inom en snar framtid utan allt kommer gå till Playstation 3.

Hör att det just nu fortfarande släpps mer på PS2 marknaden än PS3 marknaden, men hur vågar man tro att det ser ut om ett år?

Tacksam för synpunkter!

//Embla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var nyss i ungefär samma sits som dig.

Jag ville ha Singstar och valde en PS2 då den kostar ca 1300kr + singstar. Ser absolut ingen anledning att lägga 3 gånger så mycket pengar på en PS3 om man bara är ute efter Singstar.

Jag har bara kört Singstar på PS2 men vad jag förstått av olika tester på nätet så är det inte någon större skillnad på Singstar till PS2 och PS3 förutom att man kan ladda ner nya låtar till PS3... vilket iofs kan vara bra! Men än så länge finns det många låtar till PS2....

Jag valde PS2 då jag bara var ute efter Singstar om jag velat spela på den så hade jag nog valt PS3...

/A...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

PS2 är långt ifrån bättre än PS3, det är som att jämföra en DC8 med en jubojet. De försäljare som matat dig med den lögnen borde du undvika eller skälla ut.

Mer prisvärt är ju helt och hållet en tolkningsfråga. Visst är spelfloran mycket mindre för PS3 just nu, så är det kvantitativa utbudet viktigt är PS2 mer prisvärt. Men många nya spel som görs för just PS3 skulle aldrig nå samma kvalitet på en PS2 (och många släpps inte ens i nedskalade varianter för PS2) och är man ute efter de allra senaste och bästa spelen så kan man resonera att vilket pris (nästan) som helst motiverar ett köp av PS3.

Personligen skulle jag idag välja XBox 360 eller en PS2 framför PS3 och vänta tills priset sjunkit och fler spel kommit ut.

Hör att det just nu fortfarande släpps mer på PS2 marknaden än PS3 marknaden, men hur vågar man tro att det ser ut om ett år?

Då har det troligtvis svängt nästan helt till PS3 om ingen oförutsedd katastrof drabbar Sony.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Om du nu bara ska köpa spel om singstar och sådant så rekommenderar jag att köpa ps2.

Men om du nu ska köpa Action spel och spelar mycket så skulle jag rekommedera antigen ps3 eller xbox 360.

Ps2 är fortfarande populärt och säljer mycket bättre än ps3. Så jag tror att Ps2 kommer att finnas kvar länge framöver.

Om du tittar här så ser du att PS2 säljer mycket bätrre än PS3.

Detta är Svenska Speltoppen V.50 från gamereactor.se

Multiformat

1. Singstar Svenska hits Schlager (PS2)

2. Guitar Hero III: Legends of Rock (PS2)

3. Super Mario Galaxy (Wii)

4. Singstar Svenska hits (PS2)

5. High School Musical: Sing It! (PS2)

6. The Sims 2: Jorden Runt (PC)

7. Call of Duty 4: Modern Warfare (PC)

8. Need for Speed Prostreet (PS2)

9. Guitar Hero III: Legends of Rock (360)

10. FIFA 08 (PS2)

Så om du nu ska spela spel som singstar eller Buzz och sådana spel så rekommenderar jag PS2:an.

MVH

Björn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
PS2 är långt ifrån bättre än PS3, det är som att jämföra en DC8 med en jubojet. De försäljare som matat dig med den lögnen borde du undvika eller skälla ut.

Om du läser igen ser du att jag skrev om spelet Singstar till PS2 och PS3 inte själva maskinen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan någon bena ut följande åt mig också?

Läste på testet på idg mellan xbox/playstation etc att en billigare utgåva inte har bakåtkompatibilitetet:

Däremot har den billiga utgåvan av Playstation 3 helt och hållet slopat stödet för äldre spel, vilket drar ner betyget för konsolen som helhet och dessutom skapar en del förvirring.

Om jag förstår det rätt går det då inte att spela PS2 spel/singstar på PS3 med den billigare varianten. Hur ser jag om en PS3 är bakåtkompatibel eller inte? Vad är det för

tekniska finesser
som skall stå i produktspecifikationen?

Om jag går på Pricerunner finns PS3 för 3870kr (40GB) liksom för 5300kr (60GB).

Dessutom finns

portable
som jag antar snarare är PS2 än PS3.

För vår del lutar det nog åt att det blir en PS3 men man vill ju inte lägga ut hur mycket som helst...

Tack för alla svar hittills!

E

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...