Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad kan man göra med någon annans msn?


hermanzzon1

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har fått lösenordet till en polares msn idag! Vad kan man göra med någon annans hotmail-adress förutom att logga in på msn och hotmail? kan man komma in i deras dator, eller på något sätt komma åt chattloggar?

 

tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du kan varken komma in i deras dator eller komma åt chattloggar (de lagras lokalt). Tycker du ska vara schysst och meddela din kompis att du har hans lösen så att han ev. kan ändra det.

 

Om han inte lämnat ut sitt lösenord frivilligt kan du polisanmälas för ev. intrång på hans konton.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått lösenordet till en polares msn idag! Vad kan man göra med någon annans hotmail-adress förutom att logga in på msn och hotmail?

Förlora en polare kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Kan ju undra av vilken anledning du fått din polares lösenord och användarnamn?

 

Har han något av särskilt intresse på sitt konto?

 

Om han inte lämnat ut sitt lösenord frivilligt kan du polisanmälas för ev. intrång på hans konton.

 

På vilka grunder skulle hermanzzon1 polisanmälas?

Bara för att polaren får reda på att lösenord och användarnamn är utlämnat, så har polaren inget bevis för att hermanzzon1 varit inloggad där.

 

Rätt väg är i så fall att Abuseanmäla det om polaren misstänker och ser tecken på intrång på sitt konto. Komplettera med en polisanmälan för att kunna spåra IP-nummer.

 

Hotmailkonton och MSN är rätt vanligt att det hackas idag. Att det leder någonstans att polisanmäla tvivlar jag starkt på. Ska säkert vara något väldigt grovt i så fall.

 

Är man så tanklös att man lämnar ut användarnamn och lösenord, så har man sig själv att skylla om det händer något. Om man lämnat ut det av någon särskild anledning frivilligt, så skulle i alla fall jag snabbt bytat lösenord när allt var klart.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

[inlägget ändrat 2007-12-13 15:22:13 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är den att han har gett mig hans uppgifter för att undersöka om det går att komma åt något viktigt, alltså är det inte aktuellt med någon polisanmälan när båda är med på det:P..vi är bara lite nyfikna:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är den att han har gett mig hans uppgifter för att undersöka om det går att komma åt något viktigt,

 

Det kunde han väl själv ha kollat i så fall?

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...