Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränning och läsning av dvd-rw fungerar ej.


noaiddi

Rekommendera Poster

Jag har en Optiarc AD-7191S som inte kan läsa eller bränna dvd-rw. (Den kan bränna dvd+r.) När jag sätter in en dvd-rw så får den fnatt och följande felmeddelande kommer upp:

 

D:\ är inte tillgänglig

Begäran kunde inte utföras på grund av fel i en I/O-enhet.

 

Om jag t ex klickar på dvd:n direkt efter att jag satt i en dvd så kommer felmeddelandet upp. Jag har precis satt ihop en ny dator med SATA och på min förra hade jag inte detta problem.

 

Jag hade tidigare en annan nec som jag lämnade tillbaka eftersom jag trodde det var fel på den. Men det är någon konflikt i datorn.

 

Jag har testat med olika program tex imgburn, nero 7.

 

 

Finns det någon som råkat ut för liknande fel och listat ut vad det är?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fungerar det!! Fast inte med min nya Optiarc AD-7191s (SATA) utan med min gamla NEC ND-3540A (ATA). Jag har ett Asrock ALiveNF5-eSATA2+ och det är så mycket snack om sata/esataII/sataII så jag var helt säker på att jag skulle ha en satabrännare. Mina HDD:ar har genom SATA men brännaren fungerade helt värdelöst med SATA, jag kunde bara bränna vissa dvd+r skivor men inte t ex dvd-rw. Det som jag också störde mig något så ofantligt på var att det hela tiden kom upp varningar och datorn segade sig när jag la in en skiva. Alltså väldigt instabilt.

 

Hoppas att man nu kan lämna in den nya och få pengarna tillbaka.

 

Oj vad skönt att det fungerar att bränna dvd-rw utan problem!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...