Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

22" TFT med eller utan DVI?


Tophe

Rekommendera Poster

Jag vill köpa en svinbillig 22" wide TFT-skärm, som dessutom är bäst i universum.

 

IDG har recenserat de bästa under 3000:- och kom fram till att en från LG var bäst:

http://www.pixmania.com/se/se/630852/art/lg/tft-skarm-22-wide-l222ws.html?srcid=910

 

Den har dock inte DVI. Jag vill gärna hålla mig kring 2000-2500

Hur stor skillnad är det nuför tiden mellan VGA och DVI? Med tanke på att analoga skärmar fortfarande med eller mindre dominerar marknaden, medan alla grafikkort har DVI (oftast enbart, och med adapter för VGA).

 

Med tanke på hur bra LG's skärm verkar så kanske det t.o.m blir så att jag får en med DVI för en dyrare peng, men med sämre bild än LG's

 

Vore tacksam för lite åsikter om detta.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill köpa en svinbillig 22" wide TFT-skärm, som dessutom är bäst i universum.

 

Universums bästa skärm kommer nog aldrig att bli svinbillig :)

 

Med tanke på hur bra LG's skärm verkar så kanske det t.o.m blir så att jag får en med DVI för en dyrare peng, men med sämre bild än LG's

 

Det här är bara en spekulation, det kan ju vara så att man sätter VGA på sina enklare/billigare skärmar och DVI på de bättre.

 

 

Hur är det nu med Pixmania - de vill inte lyda svenska villkor eller har de ändrat sig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...