Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Oskarp bild på LCD TV


bem

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har en 26 tum LCD TV, Samsung LE-26MS51BX som jag haft i 2 år. Har haft den i två olika bostäder, bilden har alltid varit lite kass. Oskarp och när det rör sig ordentligt på skärmen så blir det än värre.

Nu har jag den inkopplad via KabelTV (Com Hem).

Om jag jämför med en vanlig TV som jag också har så är den bilden mycket skarpare. Så det har blivit så att jag nästan aldrig tittar på LCD TV:n, blir ju nästan att man kisar med ögonen när det inte är skarp bild.

 

Min Samsung LCD-TV:n kostade för 2 år sedan ca 12 500 kr. Absolut inte värt pengarna som jag ser det.

 

Är dock lite intresserad varför bilden är såpass oskarp på LCD TV:n jämfört med vanlig TV:n.

Har provat med samma antennkabel och samma jack som den vanliga TV:n.

Antar att det hänt lite med utecklingen av platt TV på 2 år sen jag köpte min LCD-TV.

Men sitter ni andra med oskarpa bilder på era LCD TV också när ni kollar på TV?

Har kollat lite hos några kompisar men de har större LCD el Plasma TV och bilden är bättre hos dem än vad jag har på min LCD TV men inte lika skarp som min gamla hederliga TV.

 

Enda anledningen jag ville ha en LCD TV var att jag ville ha en TV som tog liten plats, och det fick jag ju men bilden är som sagt inget vidare.

 

/Bo

 

 

[inlägget ändrat 2007-12-08 19:44:22 av bem]

[inlägget ändrat 2007-12-08 19:45:05 av bem]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...