Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara på skiva


gjermandsen

Rekommendera Poster

Snälla, kan någon förklara för mig....

 

Vår dator krånglar och vi fick besked från El-Giganten att spara ner allt i den vi vill ha kvar på skivor innan vi lämnar in den för reparation.

 

Var där och köpte skivor som en kille i affären gav mig när jag förklarade vad vi fått veta i telefon och fick en bunt med Imation DVD+RW skivor.

 

Nu till problemet...när jag sätter i skivan och försöker lägga in filerna (div. Word-filer och bilder (från digitalkamera)) så går det inte att spara till skivan.

 

"Ett problem uppstod när filen skulle kopieras" står det hela tiden när jag försöker spara.

 

Varför???

 

Jag är inte alls kunnig på detta men när jag går via utforskaren och tittar på egenskaperna för skivan visar det att det inte finns något ledigt utrymme på skivan fast jag precis tagit bort plasten på den?

 

Uuhhhhh...vad jobbigt det är att inte veta vad man pysslar med.....snälla någon hjääälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Mellin skrev:

du behöver ett bra brännarprogram

 

Suveränt och användbart. Dessutom gratis:

http://cdburnerxp.se/download

 

Lite pilligt innan man kommer på hur det fungerar, men det tar inte lång tid att komma på. Version fyra är dessutom bättre än tidigare trean, tycker jag. För den delen bara den versionen som är uppe på deras hemsida.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så konstigt, jag var till min far och fick en CD-R skiva från Biltema, och den kan jag lägga in wordfiler på men inte bilder??? och på DVD+RW skivorna vi köpte på El-Giganten fungerar det inte alls?

 

Provar att ladda ner programet jag blev tipsad om....hoppas hoppas

 

Tackar för tipsen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta brännare stödjer både DVD+ och DVD- men det finns väl fortfarande de som bara klarar av endera formatet.

 

Att du bara kan lägga in wordfiler men inga bilder låter mycket märkligt. Vilket program använder du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...