Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TNT drivisar STBns eller Rivas?


Jonas

Rekommendera Poster

Hej Allez..

 

införskaffade mig ett stb velocity 4400, efter flera misslyckade försök med ett millenium G200, vad jag undrar är lite över drivisarna, ska man använda dom som följer med stb kortet eller ska man köra med rivas? vilka drivisar funkar bäst för er därute, samt att jag tänkte fråga om det spelar ngn roll om AGP-n i biosen, vad gör den egentligen? om man inte har den enablad,körs inte kortet som agp då eller? vad är video-on board för ngt? som finns i biosen, har award bios 1.00 ngnting har inte uppgraderat biosen för det iallafall, sitter på ett shuttle 591p moderkort med en AMDk6-2 300 och 64 internet..

 

anledningen att jag frågar om drivisar är att när man lirar ngt så efter ett tag så dyker det upp gröna prickar , ganska små men dock förbannat störande har det med kortet att göra? alternativt skärmen?

 

och när jag ändå är igång, ngn som vet hur man kan tala om för ett spel att man vill använda d3dnn på stb kortet och inte på 3dfx kortet?

 

om det nu är ngn som orkar läsa igenom mina små problemux, så lovar jag att bjussa på en pilsner ;-))

 

//jonas.. ps.. kan nås på jonas.widegren@dahl.se ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

danke fur alles, leif,

men hur vet man vilka filer som är glide filer? det ligger inte lite drivisar i windows katalogen.. så att säga.. om man inte har bra ventilation ska man prova att köra utan hölje lite, så kanske man kan utesluta alternativt konstatera att det är det som det beror på?

vi höres.

//jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som ett bra förslag iofs, klabbe, men jag tror att jag bjuder över dig och leffe så får ni mecka och sedan står jag för pilsner och mat istället.. ;-))

 

tack för tipppset.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...