Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda TV-kortet?


Quartz

Rekommendera Poster

Ok, säkert en enkel fråga :) men Jag köpte en dator för ca ett år sedan med xp media center edition på.. Den har ett inbyggt TV-kort. Undrar om/hur man kan se och spela in program på datorn om jag inte har den i mitt vardagsrum? Behöver jag köpa till några sladdar? Vilka? Känns som att jag vill utnyttja Media center lite eftersom jag knappt använt det sedan jag köpte datorn.. Fick med en såndär Spider sladd tror jag den heter med datorn. Inget mer förutom Fjärrkontroll-mottagar usb. TACK!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att se på teve på datorn så behöver du en antennsladd. Om datorn står i vardagsrummet eller inte spelar mindre roll.

 

Du kommer vilja ha en sladd av riktigt bra kvalité. Sen vill du antagligen kontrollera om det är digitalteve eller analog-teve som kortet vill använda sig av.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sladd av bra kvalité kommer jag skaffa, men jag vet inte hur jag kollar om det är digital eller analog tv som du säger kotet vill använda sig av..? har ju digitaltv hemma i alla fall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa vore om du visste vilket kort du har. Då kan du ju söka på nätet angående digital/analog mottagning.

 

Anledningen till att detta är intressant är ju för att vissa äldre kort klarar inte digitalteve. Och då är egentligen helt värdelösa nu för tiden.

 

Och då det följde med datorn så borde allt vara färdiginstallerat. Koppla i sladden, starta Media Center, gå in i Tasks menyn, välj tv, välj setup.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...