Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hp Tools

kawoo

Recommended Posts

Jag har bestämt mig för att rensa min dator hler och hållet(Min dator är en hp pavillion dv9000). Och vad jag har läst så ska jag kunna göra detta i windows med hp tools. Hp tools ska ligga i Start > Alla Program > Hptools. Men där ligger ingen map eller fil som heter hp tools.

Är det nån som vet om jag kan ladda ner detta från någon hemsida eller hur ska jag göra ? // Tack på förhand pontus

aa jag har sökt igenom datrn men hittar ingenting och kollat på hemsidan men jag hittar ingenting. men däremot så hittade jag en annan sak som heter pcåterställning. den ligger i Start > Alla Program > Systemåterställning Men när jag kör den så startar han bara om datorn och inget mer händer . vet du vilket program detta är ?

Start > Alla Program > Systemåterställning

Är det Start > Alla Program > Tillbehör > Systemverktyg > Systemåterställning? För i så fall är det den systemåterställning som finns i Windows som är till för att "backa datorn någon eller några dagar i tiden".

Men om du vill rensa datorn helt och hållet och få den i samma skick som vid leveransen så brukar det vara att man ska trycka på någon särskild tangent vid uppstarten av datorn. Har du kollat i manualen vad som står om installation/ominstallation av WIndows?

jag kollade upp vilken knapp jag skulle trycka och allt började bra men sen blev det bara en blåskärm med nått ERROR på. och nu så kommer jag bara in på en meny som heter windows advanced menu , där vill den att jag ska välja något av följande :

Safe Mode

Safe Mode With Network

Safe Mode With Command Prompt

Enable Boot Looging

Enable VGA Mode

Last Good Configuration (your most recent settings that worked)

Directory services Restore mode (windows domain controllers only)

Debugging mode

Disable Automatic Restart On system failure

Start Windiws Normally

Reboot

Return To OS Choices Menu

vad ska jag ta för att komma til själva "rensningen" ?

Jag har hittat detta tidigare men totalt så behöver jag 12 cd skivor jag känner inte för att gå och köpa dom när jag vet att det ska funka utan . Men tack ändå :)

Hej

Ja som du säkert sett så finns ju länkar till hur man ominstallerar från

partitionen också Det alternativet du just prövat är väll upprepade tryckningar på F10 under uppstarten.

http://www.pctechbytes.com/hprecovery.htm

Viktigt utdrag ur länken ovan:

When the initial blue HP screen appears, press the F10 key REPEATEDLY until a recovery menu appears. The progress indicator that first appears does not indicate that a recovery is taking place. The progress indicator represents the time before the recovery process is started.

Funkar inte det så finns väl alternativen Recoveryskivor (CD eller DVD)

eller från lånad skiva med samma version du har licens för ("vanlig" installation med ändrad bootordning o.s.v)

LARSAS

[inlägget ändrat 2007-12-02 04:33:15 av LARSAS2]

jo det har jag testat men jag har ingen blåskärm jag har nen svart skärm som det står hp på. om jag trycker på f10 då så kommer jag in i mina bios (pheonix bios) och därifrån kan jag inte renska datorn.

men igår läste jag på en hemsida att man kan göra detta i wondows med hjälp och support programmet, men bara för att jhag ska göra detta så krånglar programmet när jag trycker på länken så händer ingenting. jag har testat att instalera om det men ingenting händer ...

Du har ju inte varit så exakt när du har talat om vilken dator du har men i någon manual till dv9000ea så står det om en CD med dokumentation "Documentation Library CD". Har du någon sådan? Har du kontrollerat vad det står i den när det gäller installationer av Windows?

Du bör nog försöka hitta den info som gäller just din modell Här talas om F11 i stället för F10 (om din dator stämmer med beteckningen, har xp och är ej äldre än från 2006)

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=fr&dlc=en&product=1842189&lang=en&docname=c00006110#c00006110_doc

LARSAS

[inlägget ändrat 2007-12-02 15:53:44 av LARSAS2]

Hej

Ja bra Sökte man på din dator så kom man till samma HP länk .Hoppas det fungerar!

Tycker du sen skall göra recovery DVD.Bra att ha om hårddisken skulle haverera

LARSAS

Tjena ja det funkade bra datorn är nu lika snabb som en oljad blixt :). Jo jag funderar faktiskt på att göra det det äe ganska bra att ha =)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...