Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! Jag kan inte uppdatera Norton!


Lisbeth Boström

Rekommendera Poster

Lisbeth Boström

Jag är inte så hemma på området virusprogram. Just nu har jag Norton AntiVirus eftersom det följde med Tele 2:s Internetpaket. Dock har jag ett dilemma.

 

När jag kollar versionen står det 2.0. Går jag sen in och kollar hemsidan på Norton AntiVirus verkar det som om jag istället borde ha 4.0. När jag öppnar programmet Norton AntiVirus står det Windows 95. Jag har Windows 98 kanske jag ska tillägga. Jag har dessutom försökt att uppdatera via LiveUpdate ett flertal gånger, men hela tiden står det att det inte finns några nya uppdateringar. Men på flera månader borde det väl ha tillkommit några?

 

Det står att man kan hämta nya uppdateringar varje månad, men detta har alltså inte fungerat för mig. Hur gör jag? Borde jag kanske byta till ett annat virusprogram? Nån som vet vad det kostar, och om man kan köpa ett sådant ute i handeln? Måste man köpa det via Internet? Som ni hör är jag usel på området, men jag sätter min förhoppning till er andra, som kan mer om detta. Jag vill gärna ha ett bra virusskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Lisbeth Boström

Jag har mailat till Tele 2 för några veckor sedan och jag har även ringt, men de kunde inte hjälpa mig. Jag hade en uråldrig version av Norton (2.0) och denna gick det tydligen inte att göra nåt åt. Jag fick det förklarat för mig, att den version jag hade var så uppdaterad den kunde bli. Så nu har jag bytt virusprogram. Jag vet inte om du Calle har en lika dålig version. Jag visste inte att det var 5.0 som gällde nu, så då förstår man ju att ens version är minst sagt inaktuell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också 2.0

Jag tycker att det är konstigt att Tele2 levererar en så gammal version, jag köpte C2I paketet i höstas. Jag tycker att uppdateringarna i varje fall borde funka under tiden som abonnemanget gäller, ett år alltså. Jag har e-postat Tele2 men ej fått svar än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lisbeth Boström

Hej igen Calle! Jag håller fullständigt med dig! Och du är inte ensam om att inte ha fått svar. Jag e-postade till Tele 2 för ett par veckor sen nu, men har ännu inte fått något svar. Jag köpte också detta internetpaket i höstas, och inte sjutton var det nån som sa att man genast måste byta version.

 

Nej, jag tycker precis som du att virusprogrammet borde gälla 1 år i alla fall. Eller så borde dom som säljer prylarna upplysa om detta, så man slipper en massa bekymmer. Vad jag förstår så går det inte att uppdatera från 2.0 till en bättre version. Det tycker jag är lite knepigt. Jag har precis uppdaterat mitt nya virusprogram till en version högre, och det gick hur bra som helst. Ja, jag hoppas att det löser sig för dig. Du kanske får ringa Tele 2 och stöta på dom ifall du inte får svar. 2.0 lär ju inte vara vidare till virusskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...