Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Automatiskt filändring?


PirateHook2

Rekommendera Poster

Vad är det som gör att filer omplaceras på Hårddisken i bakgrunden i Windows Vista Ultimate? Datorn blir att gå lite segt när detta inte är klart. Går det att snabba på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det defrag du menar?? Då kan jag hälsa att den suger kanska mycket i vista. Tyvärr så har dom plockat bort progressbar etc så man har ingen aning om hur långt den har kommit.

 

Det du kan göra istället är att plocka hem en tredjeparts defragmenterare från nätet och använda en sådan. Tyvärr så har jag glömt vilken det var jag laddade hem, men jag skulle kunna kolla upp det när jag kommer hem om intresse finns.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Power Defrag 3.01

* O&O Defrag Professional Edition 10

 

Är bara 2 exempel av många utbud.

www.download.com kan du ladda ner dom flesta som du inte behöver registrera dig för att använda.

 

PC För Alla hade ett bra defrag program för Vista, har för mig att det var i förra månadens utgåva. Men nu kommer jag inte ihåg vad den heter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du laddar hem programmet EVEREST Ultimate Edition och kollar under Operativsystem/Tid i drift så ökar Systemets tillgänglighet medans datorn är på. Efter en Installation så höjs detta värde ganska fort men de brukar ta 2-3dagar innan den når 100%

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...