Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Från datorn till TV:n (ATI Radeon 9000)


fimpen

Rekommendera Poster

Jag vill kunna se på film på TV via min dator. Har tidigare fått detta att fungera fast då med svartvit bild på TV:n. Har läst mig till att det behövs en adapter som omvandlar nånting, kan inte det där. Här är den iallafall: http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=2150&menyid=0

 

Problemet är att jag inte får grafikkortet att hitta min TV nu. Förr kopplade jag en S-videosladd in i en scart-adapter som sitter i TV:n. Nu använder jag en kompositkabel istället. Kan det bero på det?

 

[inlägget ändrat 2007-11-28 13:39:24 av fimpen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

troligtvis har din TV flera filmkanaler

AV1 AV1s

AV2 AV2s

 

osv. När du har den svartvita bilden kan du prova att flippa runt bland videokanalerna. Troligtvis kommer du att hitta en med färg.

 

När jag gjorde samma sak så blev en av videokanalerna svartvit och en färg.

 

Svideokabel ger oftast bättre bild än kompositkabel.

[inlägget ändrat 2007-11-28 13:47:06 av Jetmoon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr bara en AV-kanal så problemet ligger inte där. Och det är inte färg som är problemet heller. Jag tror att färgen ska ordna sig nu. Problemet är som sagt att jag inte får någon som helst bidl på TV:n. Kan heller inte sätta på TV:n i bildskärmsinställningar.

 

[inlägget ändrat 2007-11-28 14:01:00 av fimpen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, sådär ser det inte ut hos mig. Alltså jag får ju bild, fast svart/vit, med s-videosladd. Med RCA hittar inte grafikkortet TV:n. Har en Nokia-tv om det nu spalar någon roll. Den har bara en scart-ingång så jag kör med en adapter.

 

[inlägget ändrat 2007-11-29 16:42:17 av fimpen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...