Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa gammal e-post, efter krasch


Martin A

Rekommendera Poster

Jag råkade ut för en krasch i helgen, kommer inte år något, omöjligt att starta datorn, står bara och tuggar. Men konstigt nog komme jag åt hårddisken när jag monterar ur den från datorn och sätter den i en adapter (som i sin tur ansluts via USB till en fungerande dator)

 

Nu är allt kopierat till en ny disk!

 

Men hur återställer jag mina, och familjens, mail. Vi har använt vanliga Outlook (inte Outlook Express). Filerna ligger ju givetvis någonstans på hårddisken, frågan är bara var? När man väl hittar dem, hur gör man till väga för att importera in det i Outlook (Inkorgen, Skickat osv...)

 

Tacksam för hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte tillgång till någon Windowsdator med Outlook (kör LInux hemma) så jag kan inte ge dig någon exakt beskrivning hur du ska göra men jag ska försöka beskriva gången som jag kommer ihåg det.

 

Börja med att söka rätt på filen. Sök efter *.pst på den disk du kopierat till. Troligen ligger den under \Documents and Settings\xxxx\Application Data. Filen är normalt dold så välj att söka även dolda filer. När du har hittat den kopierar du över den till den disk och katalog du vill lagra mailen. Även om du är nöjd med placeringen bör du ta en kopia av den om något går snett i nästa steg.

 

Starta sedan Outlook. Under Arkiv > Datafilshantering markerar du raden med Personliga mappar och väljer en knapp med en text typ Ändra placering av datafiler. Där anger du sökvägen till din .pst-fil.

 

Mer info hittar du i gamla inlägg här på eforum om du söker efter pst.

 

Microsoft beskriver detta på http://office.microsoft.com/sv-se/outlook/HA010771141053.aspx?pid=CH010045581053

 

Jag är inte helt säker på om allt där stämmer med äldre Outlookversioner eller bara 2003 och senare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...