Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mathias G

DHTML meny Problem med externa länkar

Rekommendera Poster

Skulle behöva lite hjälp. Jag har avänt mig av menyn som ligger under Javascript DHTML meny på http://www.webdesignskolan.com

Det lilla problem jag har är att så fort jag länkar en extern sida. T.ex. en gästbok eller något liknande i menyn så går det jätte bra att klicka på det menyvalet med den externa länken till gästboken och sidan visas korekt.Problemet är bara att efter att man klickat på gästboken så dör hela menyn det visas ingenting. Det enda man ser är första nivån av menyn. Men det kommer inte fram några undermenyer när man ställer sig på nån av menyvalen i översta nivån.

Trodde jag hade hittat ett svar i FAQ på den som gjort script hans hemsida. Men dels så funkade det inte när jag testade göra det som stod där och sedan så står det också att kör man Internet Explorer 7 så skall man inte det felet uppstå står det. Har letat efter en lösning länge nu. Måste ju nästan vara någon som råkat ut för samma problem som jag.

Tacksam för svar

Mathias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett sätt att felsöka din kod är at plocka bort allt, kopiera det till en temporär fil, och sen klistra in en sak i taget så kan du nog lista ut när felet uppstår.

Menyn ska så klart finnas med från början innan du klistra in dem andra sakerna :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det är ju ett smart sätt. Men menyn funkar precis som den ska förrutom när det kommer en extern länk. Så jag skulle nog vilja påstå att det inte är något fel i koden utan att det är något som skall läggas till just när man skall länka externa länkar.

/Mathias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...