Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Upprepade nedladdningar av XML Core Services 4.0 KB936181


Archibal

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har fått problem med mina automatiska nerladdningar från Microsoft Update. Det gäller säkerhetsuppdatering KB936181 till XML Core Service 4.2 SP2.

 

Denna återkommer ständigt som om det vore en ny nerladdning som behöver göras. Då menar jag STÄNDIGT; typ någon minut efter det att jag godkänt och gjort uppdateringen kommer det en ny uppmaning att uppdatera!!!! Fruktansvärt frustrerande.

 

Jag har letat mig förtvivlad på MS supportsidor. Där nämner det en rutin för hur jag skall komma undan detta problem, enl nedan:

 

Säkerhetsuppdatering 936181 för MSXML (Microsoft XML Core Services) 4.0, för MSXML 4.0 Service Pack 1 (SP1) och för MSXML 4.0 Service Pack 2 (SP2) stöder inte fullständig borttagning av MSXML 4.0. Detta beror på att den här MSXML-versionen installeras i läget sida vid sida. Undvik problemet så här:

 

1. Ta bort säkerhetsuppdatering 936181 med hjälp av Lägg till eller ta bort program på Kontrollpanelen.

2. Ta bort filen Msxml4.dll från mappen %SystemRoot%\System32.

3. Reparera den tidigare installationen av MSXML 4.0 med hjälp av Lägg till eller ta bort program på Kontrollpanelen.

 

De tidigare versionerna av filerna Msxml4.dll och Msxml4r.dll återställs till mappen %SystemRoot%\System32 och sida-vid-sida-mappen.

 

Men jag förstår inte punkt 3. Hur skall jag kunna reparera tidigare.. om jag i punkten innan har tagit bort den (finns ju inte kvar längre!!)?

 

Samtidigt verkar denna nedladning stänga av (inaktivera) min McAffe virusprogram.

 

Någon som har haft samma problem eller vet hur jag skall komma runt detta så vore jag mycket tacksam.

 

Jag kör: XP prof.

 

 

Hälsninar o förhoppningar på hjälp //Viktor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...