Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna dvd


MatarN

Rekommendera Poster

Hallåj!

 

Använder mig av NeroVision Express och det funkar bra att bränna dvdn och se sedan på tvn. Men problemet är att jag får inge ljud då jag spelar upp filmen i dvd:n, men att se filmen direkt på datorn då funkar ljudet. Vad kan felet vara?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Vision 4 men Audioinställningen finns även i 3 an.

 

I Vision 4 finns det långt ner under fliken "DVD-Video", den andra fliken heter "Generellt".

 

Öppna Nero Vision Express, hämta in filerna och fortsätt så långt så du är inne på sidan där man bygger menyn då hittar du inställningen om du följer: "Mer / Videoalternativ / DVD-Video / Audio format"

 

Inställningen Stereo brukar alltid funka för mig, gör den inte det för dig kan du prova en annan inställning, ljudet ska vara kompatibelt med legal DVD Video som alla spelare kan läsa.

 

Det är möjligt att du nu har inställningen på Automatiskt och att ljudet som ligger med i filen inte är kompatibelt, är inställningen Automat då codar inte Nero om ljudfilen. Men som sagt, prova Stereo först det brukar fungera.

 

Leta rätt på Audio inställningen, där får du till ditt problem, bra om du hör av dig så vi får veta hur det går.

[inlägget ändrat 2007-11-25 09:27:21 av Åke.L]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag misstänker att du har en bantad Nero version .

Vi har på en dator en sådan (100 kr i samband med brännarköp)med Nero Vision Express 3 och i den kan man ej välja "ljud" som i vision 4

 

Vill du pröva Åkes förslag så kan du ju ladda ner en trial version (Nero 8)

från http://www.nero.com Det är en fullversion som kan testas i ca 14 dagar.

 

Har tidigare använt NVE 3 i den bantade versionen utan att ha haft problem med ljudet.

 

Om du spelar upp skivan i din dator fungerar ljudet då?Lite osäker på vad du menar med "direkt på dator"

 

LARSAS

 

Ett annat alternativ att testa kan ju vara att uppdatera/reparera din nuvarande Nero version .Klicka på facklan nere till höger i startsmartrutan.

 

 

[inlägget ändrat 2007-11-25 11:46:40 av LARSAS2]

[inlägget ändrat 2007-11-25 11:56:29 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...