Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmen startar inte


roger_malmö

Rekommendera Poster

Det får bli ett Söndagsprojekt, familejn pockar på lika mkt uppmärksamhet som datorn, konstigt:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bestämt mig för att införskaffa en lite bättre maskin som jag enbart jobbar på sedan får den andra stationära bli surfmaskin , Dellen ger jag till grannen så kan han roa sig en stund med den. Hittade denna datorn , vad anser ni som förstår er på om den ?

CPU: AMD-64 Dualcore 6000+ (2 X 3.0GHz) AM2 Dubbelkärnig

* Minne: 4096 MB DDR2 Dual Kit

* Hårddisk: 320 GB 7200 RPM 8MB Cache SATA2

* Optisk: DVD±RW Duallayer DVD-brännare

* Nätverkskort: 10/100/1000 Mbps

* Grafik: GF 8600GT 512MB, DVI, VGA, TV-Out HDMI

* Moderkort: SLI Ready (Plats för 1 grafikkort till)

* Ljud: 6 kanalers Audio

* USB: 6st USB 2.0 (2 st på fronten)

* 1 Års Garanti

* Operativsystem (Windows) Ingår ej.

 

* Pris: 5690:-

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad anser ni som förstår er på om den ?

Grafikkortet skulle jag uppgradera i det paketet till ett 8800GT (fast du kommer väl kanske inte använda burken till spel, så då funkar det mer än väl) men i övrigt var det ju faktiskt en väldigt bra konfiguration, speciellt till det låga priset.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte spel men redigerar mkt video kanske man då behöver ditt förslag Anjuna

'

Grafikkort GF8800 GTS 320MB 2200:- Låter mycket eller ?

[inlägget ändrat 2007-11-25 14:34:46 av roger_malmö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men redigerar mkt video

Det får lizardKng eller någon annan som är mer insatt i videoredigering uttala sig om. Är det vanlig enkel redigering som att klippa och klistra sekvenser borde väl dock det kortet räcka mer än väl. Det är väl ändå mest processorn och internminnet som spelar mest roll i de applikationsområden. Handlar det om effektredigerin o dylikt så kan jag tänka mig att grafikkortet och dess minne spelar en större roll.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikkort GF8800 GTS 320MB 2200:- Låter mycket eller ?

Nä, det var väldigt billigt. Var hittar du dessa priser, hela burken var det ju väldigt bra pris på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Videoredigeringen handlar om båda delar , får hoppas Lizard elelr ngn annan kunnig lämnar sin syn.

tack för ditt inlägg Anjuna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig veterligen använder inget videoredigeringsprogram grafikkort i någon speciell grad alls, allt går genom processorn.

 

3D-animationsprogram använder däremot (en del i alla fall) grafikkort för realtidseffekter/realtidsanimationer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Net2World känner jag inte till men annsonserar man på Blocket, tja det känns inte seriöst. Jag skulle nog inte handla från dem utan att först undersöka hos tidigare kunder hur de funkat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig veterligen använder inget videoredigeringsprogram grafikkort i någon speciell grad alls, allt går genom processorn.

 

3D-animationsprogram använder däremot (en del i alla fall) grafikkort för realtidseffekter/realtidsanimationer.

Det är ungefär så jag uppfattar det, men ville inte pränta det som fakta utan att vara säker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har funnits sedan 1999 det räcker som garanti för mig iallafall, dessutom har dom fysisk butik ej enbart internetförsäljning + igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i deras butik i Malmö idag , det var en stor butik med allt av det bästa på hyllorna och kunniga säljare, känns hur tryckt som helst .

Så vill du hänga på och handla billigt är det nog helt ok med den firman.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Minne: 4096 MB DDR2 Dual Kit

Med 32-bitars XP och Vista så kan man inte utnyttja mer än ca 3 GB minne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...