Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista vs. allt annat...


Gäst

Rekommendera Poster

Vista äger fullständigt!:thumbsup:

 

Ni som tycker annat har inte tillräckligt mellan öronen och är säkert allmänt fula också... ;)

 

Ville bara säga detta!

 

Bosse

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-11-22 15:16:41 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog försöka vara LITE mer provokativ om det ska bli nåt krig av det :)

 

Världens bästa fönsterhanterare heter för övrigt Ratpoison - "Say good-bye to the rodent"! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog försöka vara LITE mer provokativ om det ska bli nåt krig av det

 

Om nedvärdering av allas intelligens och utseende inte är provokativt tillräckligt så vet jag inte vad.... :)

 

Ni är väl luttrade kan jag tänka mig...

 

Bosse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det ta sig! ;)

 

UAC är ju valfritt

 

Min dator har aldrig varit snabbare men det beror nog på att jag kör 64-bitars versionen (Ultimate) och därför kan utnyttja de 8Gb RAM som sitter i...

XP 64-bit fick jag aldrig riktig att funka med all hårdvara och alla program som jag ville, i Vista så har detta dock helt klart gått över förväntan.

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vista har skalat om begreppet Bloatware så det får falla under begreppet Mega-Bloatware istället. Vi får även skapa en kategori Teenware för att beskriva hur man kan sälja en produkt som är så minnes- och resurskrävande enbart för att få ett "häftigare" skal.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här med storlekar på tårtor förstår jag inte :S nu har du ju 64 bitar, alltså storlek XL, med 32 bitar har du väl bara Medium? :) Men som sagt, du måste ju ha nått under tröjan som fyller ut XL ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte det jag försökte förmedla? :S

Du måste ju ha XL alltså och någ..... tror jag ger upp där. Vet inte riktigt hur jag tänkte :P

 

En mer ingående förklaring skulle vara rolig att få läsa? :)

 

Kör Vista på min bärbara dator. Men tyvärr alldeles för lite minne för Vista.

Föredrar XP än så länge eftersom jag redan kan det och det inte är lika systemkrävande... Inte råd att köpa bättre dator för tillfället (Flickvänn).

Nej kanske man inte ska skylla på henne, men för tillfället prioriterar jag hunden och stugan :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte råd att köpa bättre dator för tillfället (Flickvänn).

Nej kanske man inte ska skylla på henne, men för tillfället prioriterar jag hunden och stugan :)

 

Du är en klok man ju! ;)

 

Bosse

 

[inlägget ändrat 2007-11-23 14:50:52 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tippar på att du gillar skogen precis som mig? :)

Det är ju det skönaste som finns, tillbringar dom flesta lediga dagar i någon av stugorna eller i skogen :) Av nån konstig anledning så har jag 2 stugor samt 2 stugor till med familjen, och jag är bara 21. Känns inte rätt för min ålder :P

 

 

Angående Vista, Finns det på nått sätt att få tillbaka gamla startmenyn som fanns i XP? vet att det finns klassik, men det är ju ME va?:P Eller ja det är väl lite längre tillbaka också...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Einar Zettergren

Jag kör old school, gillar Mac OS X Tiger och kan leva med Windows XP Pro SP2. Det blir inget annat på de maskiner jag har nu. Kanske nästa dator...

 

F ö har jag en IQ på minst 135, möjligen 145 (SD 15). Men jag är ingen Brad Pitt precis, kanske kan jag få 6 - 7 på en tiogradig skala (beroende på vem man frågar). Tror ni jag kvalificerar för att gilla Vista ändå?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag sitter på en väldigt sunkig dator, AMD barton 3000+ med 512 DDR så tycker jag Vista suger, det drar så oerhört mycket kraft, då jag har ganska snålbudget så kan jag inte lägga ut mycket pengar på en ny dator. men visst, jag har suttit på en dator för ca 21 000 när jag byggde den på jobbet, Vista flöt på och det bara svishade förbi med 8gb ram på 1066mhz inga problem när det sitter en x2 64bits processor heller. men om man inte har dom pengarna, eller dom komponenterna i datorn så suger vista så otroligt mycket, det är enbart dom med bra dator som kan säga att vista är bäst. har som sagt bara suttit och lekt lite i vista och gillade det jag såg för stunden, men har också massa polare som har grymt stora problem med vista fortfarande, håller mig te XP tills vista funkar lika bra som xp gör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag sitter på en väldigt sunkig dator, AMD barton 3000+ med 512 DDR så tycker jag Vista suger, det drar så oerhört mycket kraft, då jag har ganska snålbudget så kan jag inte lägga ut mycket pengar på en ny dator. men visst, jag har suttit på en dator för ca 21 000 när jag byggde den på jobbet, Vista flöt på och det bara svishade förbi med 8gb ram på 1066mhz inga problem när det sitter en x2 64bits processor heller. men om man inte har dom pengarna, eller dom komponenterna i datorn så suger vista så otroligt mycket, det är enbart dom med bra dator som kan säga att vista är bäst. har som sagt bara suttit och lekt lite i vista och gillade det jag såg för stunden, men har också massa polare som har grymt stora problem med vista fortfarande, håller mig te XP tills vista funkar lika bra som xp gör.

 

Intel Celeron 1,73 Ghz och 2 Gb minne har jag i min nya laptop och det flyter på bra med vista. En dual coreprocessor är naturligtvis att föredra om du vill göra en massa saker samtidigt. Jag har en AMD X2 dual core 4200+ i den stationära med 1,5 Gb i minne och vista och jag har aldrig märkt någon prestandaförsämring oavsett hur mycket jag hållit på med men med tanke på priset av 5 000:- för laptopen så är den klart prisvärd och trevlig att använda.

 

1,5 Gb i minne är minimikravet i minne för Vista för annars blir det segt enligt mitt tycke.

 

Bosse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bosse i ... har helt rätt i ALLT. Varför skall det vara så svårt att förstå? Visst "snurrar" det ett par Solaris-burkar här hemma men att jämföra användarvänlighet är inte ens möjligt. Om vi bortser från hårdvaurkrav så är Vista överlägset.

 

-nisse

It is impossible to travel faster than the speed of light, and certainly not desirable, as one´s hat keeps blowing off.

 

[inlägget ändrat 2007-12-06 18:38:21 av NWM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bosse i ... har helt rätt i ALLT.

 

Jag mutade dig visserligen NWM (kolla ditt bannkkonto) men "ALLT" är väl att ta i? :) Det finns säkert en del saker som jag inte har rätt i... om jag tänker efter en stund... en lång stund... men ändå. :)

 

*poäng* till NWM

 

Bosse

http://bosse.bloggar.nu/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windowsmaskiner har haft en knapp vid släden att trycka på sedan urminnes tider, finns det en sån på Macar nu?

 

Macar har väl t o m fått mer än 1 knapp på musen numera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac OS är åratal före Windows i användarvänlighet

Men likförbannat kräver den egen hårdvara. Hur användarvänligt är det? Allt som börjar med litet "i" kan gå och hänga sig. (Någon som minns den lilla krokodilen som alla var så besatta av att visa upp på sina skjortor på åttiotalet? Same shit!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur många som säljer en produkt har inte ett skit å göra med hur användarvänlig den är! (kolla bara på windows)

 

Hur många?

 

Bosse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...