Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Nero Startsmart-den tycker filen är större än den eg är...


Citykatten

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har en undran som jag hoppas ngn kan besvara åt mig för även om jag letat info via nätet så hittar jag helt enkelt inget om det....

Jag brukar anv Nero Startsmart när jag ska bränna filmer till min son. Den fungerar bra förutom att den många ggr säger att filer är större än de eg är... som sist - jag skulle bränna Teenage Mutant Ninja Turtles 1,2 o 3 (gamla som gatan men roliga som 17). 2 av dom är på 699mb o den sista 915mb, tillsammans blir storleken lite mer än 2 gig och bör få plats på en dvdskiva (4,7gig) utan problem men av ngn anledning blir dom 3 större än 5 gig enligt startsmart. Jag förstår inte varför den gör så för anv jag nero burning rom så blir det bara drygt 2 gig på skivan... Anledningen att jag anv startsmart är för att när man stoppar in skivan i dvdn hemma så kan man välja vilken av filmerna man vill se på vilket är bra för sonen. Vi trivs bra med resultaten från startsmart och skulle vilja fortsätta anv den i framtiden oxå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om jag förstår rätt så har du 3 st långfilmer i XVID format.När du använder startsmart så leder den GUIDEN till NeroVision som konverterar till VIDEO_TS format och det tar större plats än XVID eller DIVX.

 

Din version av Nero vision krymper troligen inte automatiskt till dvd 5 som du naturligtvis valt som utstorlek i Vision.

 

Under Mer knappen i vision finns kanske möjlighet att manuellt reducera kvaliten ,Går inte det så skapar man en hårddisk mapp i vision (ut ändras till DVD9) och med hjälp av gratisprogrammet DVDshrink kan man få filmen att rymmas på en DVD5 skiva.

 

Har man dvd spelare som stöder DIVX XVID så kan man alternativt bränna filmerna som data DVD i nero express (man adderar film för film) .

 

vid uppspelning kan man i en enkel meny också välja vilken film man vill se .

 

LARSAS

 

 

[inlägget ändrat 2007-11-21 22:01:04 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar :)

Jag ska prova att ta hem DVDshrink o se vad som händer.

Jag måste dock tala om att jag inte har en aning om VAD DVD5 är och jag ANTAR att DVD9 är en dual-layer skiva...

Hur kommer det sig att startsmart gör om till video-ts?

Ursäkta om jag verkar lite korkad men jag o datorer.... ja, vi funkar inte så bra ihop... Tur att ställen som det här finns.

Jessi

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

DVD 5 brukar Nero benämna den vanliga DVD skivan som rymmer ca

4,7Gb beroende på hur man räknar

 

Kan du spela upp DIVx eller XVID så skall filerna brännas som Data DVD.

Det finns vad jag kan se inte någon genväg för alternativet kopiera XVID eller DIVx i startsmart .Man måste sjäv känna till att såna filer bränns som data DVD (ibland CD)

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-11-22 17:39:58 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, de gick att bränna ner som data DVD men den skivan ville inte min dvd veta av alls... Har väl ant en för gammal maskin o kanske är det dax att köpa en nyare variant som tar alla format.

Tack för hjälpen iaf.

 

Jessi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...