Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hanterar XP Dual Core? Installera Vista också? m.m.

mickeh2

Recommended Posts

Köpte ny dator; en 2,2GHz Dual core Siemens, där Vista ingick (förinstallerat o man fick bränna bootskivorna själv...)

Gick sedan och köpte en XP-skiva, men kom sedan på att XP kanske inte klarar av att hantera 2 processorer...? (Home edition).

Eller klarar Vista det?

Någon som vet?

Funderade också på att göra två separata installationer på två partitioner för att köra en "ren" med bara musikprogram och den andra med "vanliga" saker. Kan/får jag göra det, eller måste jag köpa två licenser?

I det senare fallet funderar jag på att använda Vista i alla fall - -har ju betalat för den också, så.... Någon som har erfarenhet av Siemensmaskinerna och deras bootskivor: kör de bara "rakt av" tills det blir ursprungsutseende på disken (Första partition på 400Gb och andra part. på 100. Jag vill dela upp det annorlunda) eller har jag möjlighet att konfa något, t.ex. partitioner, med deras disk?

Stefan Eklinder
Gick sedan och köpte en XP-skiva, men kom sedan på att XP kanske inte klarar av att hantera 2 processorer...? (Home edition).

Eller klarar Vista det?

Någon som vet?

Jag kör XP Home med en processor med två kärnor utan några problem. Om problem skulle uppstå kan du eventuellt få flasha om BIOS.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

Tack för svar!

Någon annan klok som ev. har svar på de andra frågorna...?

(Börjar bli gammal (40....) o har inte längre kollen på datamarknaden....... ):)

Funderade också på att göra två separata installationer på två partitioner för att köra en "ren" med bara musikprogram och den andra med "vanliga" saker. Kan/får jag göra det, eller måste jag köpa två licenser?

Jag tror att du får problem med uppdateringar om du installerar samma licens två gånger, även om det är på samma dator.

Försökte ge poäng, och trodde man kunde ge på en skala, så jag klickade längst till höger, men fick till svar att jag givit "ett poäng" och inte kunde ändra.

I hjälptexten står "Får du hjälp med ett problem så kan du visa din uppskattning och tacksamhet med ett poäng".

Denna är lite dubbeltydig. Menas "en poäng" eller att ge "ett poäng" som i 1-5 poäng?

Om det förra så var det inte så konstigt om du bara fick ett av mig istället för max.....

En person kan bara ge en poäng till ett inlägg, det finns flera rutor för att flera personer ska kunna ge poäng för samma inlägg.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...