Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar ingen hårddisk vid Formatering ! :S


Lemiux

Rekommendera Poster

Skulle formatera min laptop idag (Toshiba Qosmio) . och den hittade inga hdd men den hittade min externa hårddisk dessutom . Hjälp !

 

MvH Kristoffer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gjorde du formateringen?

Du bör använda de skivor eller återställningspartitionen som kom med datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ook.. jag har ju XP media center edition och så körde jag en vanlig XP proffessional cd. men var hittar man en sån partition ( om det finns en sådan? )

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen sådan punkt. Punkten där det står vilka program som e förinstallerade står Produktåterställningsskiva med och återställnignsskiva för qosmio player med. men hittar dom de gör ja inte. :/:/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med en vanlig XP-skiva är att XPs standard-installationsprogram inte innehåller några drivrutiner för SATA-kontrollern på moderkortet utan man behöver lägga den drivrutinen på en diskett, vilken man stoppar in tidigt under installationen (när det står något om tryck på F6).

 

Däremot återställningsskivan är specialanpassad för datorn så där är den drivrutinen inkluderad på skican.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, du får kanske kontakta Toshiba och be att få köpa en ny återställningsskiva. Om inte någon annan har något annat förslag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag googlade och hittade det här som gäller för vissa Toshibamodeller

Dock ej din men du kan ju pröva.

 

Beskriver både från skiva man skapar och direkt från hårddisk .

 

Supporten kan säkert hjälpa dig om det ej fungerar.

 

http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/su/su_sc_dtlView.jsp?soid=806477

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr finns ingen recovery disc creator. Men jag ska kontakta min återförsäljare imorgon. dom sa på mail att dom kunde hjälpa mig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...