Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dataprince, bra/dåligt?


LolaJ

Rekommendera Poster

Ska köpa en dator från dataprince;

 

AMD ATHLON 64 X2 5000+dual core AM2 processor

MSI/Asus Moderkort K9 AM2 socket, Raid, SATA2, 4*DDR slot /800MHz, PCIex

4GB DDR2 533/667MHz Kingston

320GB HDD SATA2 3GB/s 8 eller 16Mb 7200r

nVidia GeForce 8600GT PCI-E 512MB GDDR2 /HDTV, DVI

DVD±RW 18X DL Nero 6,0

8 channels ljudkort 3D

Nätverkskort Giga-LAN (10/100/1000BASE-T)

Prince mus m. hjul

Tangentbord

Midi tower 450w 2st USB2.0 panel

 

 

Men efter att jag kollat runt i google så det står mycket negativt om dataprince,,, Vad tycker ni här då?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Dataprince på Söder så har jag bara en sak att säga - bli inte kund där!!!

Jag har nog aldrig haft så mycket problem och känt mig så grundlurad som jag blev där, men detta var iofs för sju-åtta år sen så de kanske bättrat sig.

 

Vad gäller datorn så skulle jag inte köpa ett 8600, satsa på ett 8800 istället. Kraftigare nätagg också. Inte säker på vad skillnaden mellan 4 och 2GB blir, men är priset viktigt så klarar du dig än så länge utmärkt på 2GB

Ljudkortet var heller inte specificerat och detta är viktigt om du ska använda burken till spel.

 

Men - skall du handla i butik i stan så dumpa Dataprince och gå hellre till ex. Compucraft på Sveavägen vid T-Rådmansgatan. De handlade vi på mitt gamla jobb från i många många år och de hade utmärkt service.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då blir det inge Dataprince, har hört för mycket skit om de.

 

Har du tips på några bra speldatorer då om vi bortser ifrån den jag redan skrivit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kunskap eller känner någon som kan så är mitt tips att köpa en dator i delar, då sjunker priset med ett antal tusenlappar. I övrigt så är tipset att handla på nätet, då du oftast kommer billigare undan där. Personligen föredrar jag komplett.se

 

Vill du inte bygga själv har de tre spelmaskiner där den för 11.000 håller riktigt bra om du väljer till ett bra ljudkort, ex, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty för 1200:- (gå in på Konfigurera själv för att öka/minska på datorn, allt du kan välja passar hårdvarumässigt, så sånt behöver du inte tänka på där)

 

http://www.komplett.se/k/cc.aspx?bn=10306

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, men jag vill helst köpa ifrån en affär o inte från nätet, vill slippa skicka in datorn hela tiden :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu beställt följande dator ifrån megapart.com, känner en kille som jobbar i affären så han hjälpte mig:

 

Moderkort: Asus P5K DDR2/1333MhzFSB

Grafikkort: Club3DGeforce 8600GT 512MB PCIe 2xDVI HDCP,

silent (Den är utan fläkt, som jag själv valde eftersom jag inte spelar mycket)

Processor: Intel Core2Duo E4500 s775 2.2GHz 2MB 800Mhz FSB

RamMinne: 2x Kingston 1024 MB DDR2 800MHz PC2-6400 CL5 240pin

Hårddisk: Seagate 160GB SATA Barracuda 7200.10 8MB

 

Ska lägga in mitt "gamla" nätaggregat som e på 520W + min gamla DVD-Brännare, sparar nån tusenlapp på de ;)

 

Nu vill jag veta vad som är bra och vad som inte är bra.

 

Priset blev: 5640 kr

 

[inlägget ändrat 2007-11-16 17:45:35 av LolaJ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den är på 12V

 

Och jag förstår fortfarande inte skillnaden mellan 8MB Cache och 16MB Cache :P

[inlägget ändrat 2007-11-17 12:28:45 av LolaJ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...