Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
bjja

xbox360 eller ps3

Rekommendera Poster

hej! jo tänkte köpa en konsol, men vet inte vilken. tänkte satsa på en ps3 då jag har haft ps one och ps2, men ps3'an var ju så dyr:(. men aja jag vill veta vilken av dom här två maskinerna får man ut bäst grafik om inte har en hdtv. är en grafiknisse:P

OCH INGA FANBOYS, DOM KOMMER BLI ANMÄLDA.

[inlägget ändrat 2007-11-15 20:16:00 av bjja]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

PS3 har väll haft några buggar angående nedskalning av grafik vill jag minnas. Men dom är antagligen rättade vid det här laget. Eller om det var nedskalning vid blu-ray spelning (?)

Själv föredrar jag xbox av de två. På grund av överlägset spelutbud.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

själv har jag också tänkt på 360'n men sen dras jag tillbaka ps3'an igen (kärlek:P) men om man nu kollar på spelen till nästa år då har väl dom flästa kommit ut?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle dock vilja påpeka att båda ps3 och xbox mer eller mindre kräver hd-tv. Båda är ju gjorda för det. Speciellt ps3. Då sony använder den som ett säljargument för sitt hd-tv utbud.

Men jag som har båda maskinerna, men hd-tv visserligen, tycker ändå att xbox är mer prisvärd på grund av spelutbud och live arcade tjänsten. De flesta riktigt bra spel är några multiplatformstitlar. Typ skate och assassins creed. Och då blir det till att snegla på de platformsspecifika titlarna. Om möjlighet finns så kanske du ska se om någon spelbutik i närheten låter dig testa resistance och halo 3, gears och war och motorstorm. Så du får chans att prova vad som passar dig bäst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo, för jag har tänkt mycket på assassins creed och mass effect så det blir nog en 360, men en hdtv tänker jag nog inhandla nästa år. kan en 32 tum räcka?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade xbox 360 innan hd-tv. Kommer inte exakt ihåg hur det var. Men när jag kopplade in den i den nya teve. Då blev det en OJ ! upplevelse.

Det är verkligen en märkar skillnad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut inte. Inte på något av systemen.

Men varför inte göra det enkelt. Om du trivdes med ps och ps2, köp en ps3.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har PS3, men inte hd-tv. Det stör inte ett dugg. Det är inte dålig grafik. Jag tycker det finns roligare spel till PS3 än Xbox. Xbox har lite gubbigt utbud. Så kommer ju FFX till PS3 också...

- Emma -

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det som va felet på ps3 var (är kanske forfarande) att när man kollar på blu-ray och om man har HD-upplösningen 768p så kommer den att skala ner till 512p. DEt blir MYCKET sämre kvalite på filmen så om ni köper ps3 ha full HD-upplösning för det blir mycket bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...