Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Western digital extern HD som ej funkar.


HIGGIS

Rekommendera Poster

Har en Western Digital HD som inte ville funka där garantin gått ut. Plockade isär den och provade att stoppa in HD i mín dator som en vanlig men så fort jag trycker på knappen så går datorn ej att starta verka som det kortsluter något. Tips på vad man kan göra skulle behöva komma åt den eftersom där är alla kort kopierade över dom vid senaste dator strulet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så att den före detta externa hårddisken nu delar kabel med en annan hårddisk eller en CD/DVD-enhet? I så fall är det viktigt att den ena enheten är byglad som Master och den andra som Slave.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är koplad som cabel seleckt har jag för mig. Men har detta med strömmen att göra? Jag mistänker att det är någon kortslutning i HD. Kan man byta ut "strömdelen" i så fall kan man ta en från ett annat märke? Funderade först på att spräcka denna och en gammal och där igenom flytta över skivorna men efter läst en del ha jag kommit fram till att detta är nog ingen lösning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så är det nog viktigt att båda enheterna är byglade som Cable Select.

Pröva också med att ha hårddisken ensam på sin kabel.

 

Det är knappast troligt att du kan flytta olika delar av en hårddisk mellan olika fabrikat. Även mellan samma fabrikat så är det tveksamt. Det jag har hört om är att byta hela elektronik-delen men då ska det i stort sett vara mellan två identiska hårddiskar. Om du har väldigt viktiga filer på hårddisken så ska du nog vända dig till proffsen på Ibas, Ahlberg Data med fler.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...