Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

(HJÄLP)vilken processor är att föredra??? CELERON ELLER SEMPRON


Everlastno1

Rekommendera Poster

Hej jag blir så arg när jag hör att de försöker lura en på affären....DATABUTIKEN .. jag skulle idag köpa en dator där.... killen fråga mig om jag ville ha en celeron d 335(2,8 ghz) eller en amd sempron 3500+ 2,0 ghz..givetvis för en kille som inte vet nåt om datorer,,så tror man ju att 2,8 ghz är bättre.... så jag bestälde den.(killen på affären kläcker en dum sak (va bra vi har så många kvar i lager så det är bra att bli av med dom pga de håller på att gå ur lager) VARNINGSKLOCKOR!!!!!!

 

Nu sägs det att amd sempron processorn är mycket bättre än en celeron d processor 335 (2,8 ghz) och att 2,0 processorn (amd) motsvarar (3,5 ghz) jämnfört med celeron d.... Snälla är det nån som kan svara mig på vilken som är bäst... ?????????

 

 

 

PS! Jag vet att båda dessa är låg budget processorer...men det skulle ändå kännas bra att få den som verkar bäst.... DS!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste passa på och tacka dig för hjälpen.... om du inte svarat så skulle jag tagit celeron..för det är en intel och det är så mycket bättre..(sas det.).. skulle ringa vid lunch idag och bestämma vilken processor och moderkort...Tack än en gång Pär mvh Per =P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

 

Flyttar tråden till forumet för Processorer, moderkort & minnen

 

Cecilia - Moderator för Avreagera dig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...