Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tappat Gps data


perrr

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har lyckats ta bort alla mina rundor som jag har sprungit med min Gps Forrunner 301.

Fick upp ett meddelande att profilen på programmet och klockan var inte samma när jag skulle föra över data från Gps´n. Då valde jag klockans profil.

Men när jag kolla nu i programmet så är alla kartor över mina runder borta.......

 

Kan man få tillbaka den gamla filen, åter ställa hela programmet ett dygn eller finns det inte någon lösning??

 

Hoppas ni förstår mig.

 

Tacksam för hjälp.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du Garmins usla Training Center? Usch usch usch

Ta en titt på SportTracks istället:

http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/

och ladda hem betaversion av ST2.0.

Slår TC på alla fingrar och mer därtill. ENDA, och då ENDA, som TC kan som inte ST kan är väl att ladda upp banor till FR men det ska komma innan nya året är här tror jag.

 

Rädda din gamla profil? Ta en titt i TCs mapp, var den nu sparar log-boken*, och se om något finns kvar av den. Annars finns det tyvärr ett hyfsat stort antal rapporter om korrupta log-böcker, och förlust av data som resultat, med vissa versioner av TC.

 

Kanske du har skapat en backup?

 

Eller kanske din gamla finns kvar i programmet? Menyn Användare kanske... Som du märker på mitt tonfall har jag inte mycket till övers för Training Center och använder det i princip aldrig.

 

* Det verkar vara i

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\GARMIN\Training Center

SJUKT att TC INTE kan hantera flera användare av programmet.

USELT att man inte kan välja var man vill installera programmet

FULT som stryk är det

 

SportTracks är mycket bättre

Flera användare

Anpassningsart

Håller själv med backup på logboken

Snyggt

Google Earth - man ser var man varit

och mycket mycket mer därtill.

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...